רויאלטי חותמת שנה: מכירות של 145 מיליון שקל ושחיקה ברווח

הבעלים: "השנה התחילה לא טוב. אנחנו מוכרים יותר בזול בגלל המיתון והתחרות"

"שנת 2013 התחילה לא טוב. בענף שלנו הכי קל לבדוק כי המספרים מדברים. יש כאן שתי בעיות: אחת, הלקוח יותר בררן היום ובודק יותר, ובצדק משום שתנאי החיים הורעו. שנית, התשומות עלו בצורה מטורפת" - כך אומר אורי פלח, מנכ"ל ומבעלי רשת התכשיטים והשעונים רויאלטי.

הרשת, שנמצאת בבעלות הזוג לאה ואורי פלח, מונה היום 48 סניפים. הרשת חתמה את שנת 2012 עם מכירות של 145 מיליון שקל (ללא מע"מ). מכירות התכשיטים מהוות 75% מהמחזור ואילו מכירות השעונים מהוות 25%.

- הרווחים נשחקו?

"הרווח הגולמי נשחק משום שכתוצאה מהמיתון והתחרות, אתה נאלץ למכור יותר בזול. כל השנה אתה בסיילים וברעיונות מטורפים כדי להביא את הקונים. הגידול במכירות מנע את שחיקת הרווח הנקי".

- מה אתה צופה בשנה הקרובה?

"ברגע שמזג האוויר מתחיל להשתנות, אני מיד מחפש מטריה וסוודר טוב, אני לא מחכה שירד עליי מבול. האינדיקציה שהשנה הולכת להיות קשה מאתגרת אותנו לשפר את הביצועים בכל פרמטר - במוצר, באיכות, בשירות, במחיר ובכלל. אני מקווה שהתקשורת תירגע, ותפסיק להפחיד את כל המדינה ושגזירות הממשלה לא יהיו כאלה נוראיות. אנחנו נמצא את הדרך להביא את הלקוחות ואנחנו יודעים לעשות את זה".

עלייה בשכר הדירה

פלח מתאר תמונה של ירידה במכירות לצד עלייה בשכר דירה ומאבקים מול הקניונים בחידושי חוזי השכירות, ולא חוסך ביקורת מהממשלה. "המדינה שותפה לכל אורך הדרך בסיפור של המחיר. בכל שלב לוקחים קצת וזה מצטבר בסוף. הממשלה צריכה לרסן את עצמה כי יש גבול למה שאפשר להטיל על האזרח והמעסיק. חוקי העבודה שעברו באחרונה (שכר מינימום, פנסיה חובה) מאוד פופוליסטיים ועולים מיליארדים. כל העובדים שלנו משתכרים מעל לשכר המינימום ואנחנו נותנים פנסיה מהיום הראשון, אבל אני רואה גופים שזה כבד להם ולכן הם מעלים את מחירי המוצרים.

"שנית, מחירי שכר הדירה מטורפים כך שעל כל מכירה, אתה חייב להעמיס 40%-45%, אחרת אתה לא שורד. מאחר שלא מעלים לאנשים שכר, הם לא קונים וכשלא קונים, אתה לא יכול להעלות לעובדים את השכר. אנחנו מסתובבים סביב הזנב של עצמנו. "גם אלה שבונים היום קניונים לא מלקקים דבש. כל הרשתות, ללא תיאום, ממתינות לראות מי יסכים לשלם את המחירים שהם דורשים".

פלח תולה את קריסתן של רשתות קמעונאיות בפגיעה קשה במכירות. "רוב הקריסות שלהן נובעות מכך שהמכירות נעצרו ואז הרשתות נאלצו להוריד מחיר ויצאו מהשוק. הקניונים, העיריות, חברת החשמל ואחרים, לא מורידים מחירים והתוצאה היא שהעובדים נשארים בין הפטיש לסדן. הם לא עוזבים את מקום העבודה כי הם לא רוצים לאבד את הפיצויים. הם נשארים עם משכורת מסכנה, שלא מאפשרת להם קיום בכבוד, ואז הם מצמצמים את סל הקניות".