יו"ר רשות השידור לגלובס TV: "רשות השידור לא תיסגר"

צפו באמיר גילת מתארח בתוכנית "קלוז-אפ" ■ על האגרה: "אף אחד לא אוהב לשלם... אנחנו מטפלים עכשיו הרבה מאוד בקטע של התמורה לאגרה" ■ האם יש שחיתות ברשות השידור? האם משרד ראש הממשלה מתערב בתכנים?

"חלק ניכר מהתלונות הם תלונות מוצדקות". את הדברים האלה אומר יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, שהתארח בתוכנית "קלוז-אפ" בגלובס TV. "הייתי מחלק את התלונות לכמה ז'אנרים; צריך להפריד בין המשתמטים הסדרתיים, כלומר אנשים שלקחו את הדין לעצמם והחליטו שהם לא משלמים את האגרה. אני מזכיר לכולנו שזה חוק של מדינת ישראל, לא רשות השידור; הכנסת היא שקבעה את חוק רשות השידור, את גובה האגרה, ואנחנו צריכים לאכוף אותו. כי הוא מקור ההכנסה של הרשות".

- השאלה היא לא אם צריך לשלם את האגרה או לא לשלם. אנשים ממש מדווחים על רדיפה, במיוחד של עורכי דין שמשמשים את רשות השידור לגבייה...

"קודם כל, אף אחד לא אוהב לשלם. בטח הוא לא אוהב לשלם כשהוא מרגיש שאין תמורה לאגרה, ואנחנו מטפלים עכשיו הרבה מאוד בקטע של התמורה. רוב האנשים משלמים אגרה, וטוב שהם עושים את זה".

גילת המשיך והתייחס לשימוש במשרדי עורכי דין ככלי של רשות השידור לגבות מחייבים, תוך הגעה למצבים של עיקול חשבונות בנק ואמצעים נוספים: "אנחנו מדברים פה על אנשים שהשתמטו מתשלום האגרה. אז בוא נפריד בין מי שלא שילם כי קרתה לו תקלה, כי הוא עבר דירה, כי הוא לא קיבל את השובר, כי הוא לא ידע, באופן חד-פעמי".

- תמשיך לעבוד עם משרדי עורכי דין?

"כרגע אנחנו נמשיך. אנחנו בודקים את זה. יכול להיות שאנחנו נמצא דרכים אחרות. עורכי הדין הם לא עובדים כעורכי דין... הם עובדים... פשוט היה מכרז לעורכי דין, והרחבנו את המכרז הזה כי הם יודעים גם, אתה יודע... בשירות המדינה ובשירות הציבורי צריך לעשות הכול במכרזים, אז אנחנו ניכנס לתהליכים האלה... זה ייקח זה.

"הייתה פה הרחבה של המכרז עם עורכי הדין, שמאפשר לנו להשתמש בכלים שלהם יש, אגב, גם לתת מענה טלפוני. יש משרדי עורכי דין עם עשרות עמדות טלפוניות שעוזרות לנו לתת שירות טוב יותר לאזרח, אבל גם בכלים שיש להם לאתר אזרחים שאנחנו לא הגענו אליהם, ורבים אחרים אזרחים שהשתמטו, ואנחנו מדברים פה על גרעין שהוא לא גרעין רוב האנשים. מדברים היום על שיוויון בנטל, גם בזה צריך להיות שיוויון בנטל".

האם יש שחיתות ברשות השידור? האם משרד ראש הממשלה מתערב בתכנים? מהו יעד הרייטינג? והאם הרשות תיסגר בסופו של דבר? צפו בתוכנית המלאה בסרטון המצורף.