נתניהו מגיב לדוח: "איראן מתקדמת במהירות לקו האדום"

ראש הממשלה הגיב לדוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לפיו איראן התקינה 180 צנטריפוגות מתקדמות במתקן הגרעיני המרכזי שלה בנתנז

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו אמש (ה') בתגובה לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, על פיו איראן התקינה 180 צנטריפוגות מתקדמות במתקן הגרעיני המרכזי שלה בנתנז, כי "מדובר בדו"ח חמור מאוד שמוכיח שאיראן ממשיכה להתקדם במהירות לקו האדום ששרטט ראש הממשלה בנאומו באו"ם. איראן קרובה היום מתמיד להשגת חומר מועשר לפצצה גרעינית". כך מדווחים בגלי צה"ל.

עוד נמסר בתגובת ראש הממשלה כי "מניעת נשק גרעיני מאיראן יהיה הנושא הראשון שראש הממשלה בנימין נתניהו ידון בו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שצפוי לבקר בארץ בעוד פחות מחודש".

הבית הלבן פרסם גם הוא תגובה לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, סביב התקדמות תכנית הגרעין של איראן. דובר הבית הלבן ג'יי קרני, הזהיר את איראן בפני העיצומיים הצפויים לה. "אם לא יינתן מענה הולם לדאגות של הקהילה הבין-לאומית", אמר קרני, "העיצומיים הכלכליים יוחרפו כבר בסבב השיחות הקרוב עם המעצמות".

מוקדם יותר פורסם דו"ח חדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ממנו עולה כי איראן התקינה 180 צנטריפוגות מתקדמות במתקן הגרעיני המרכזי שלה בנתנז. לפי הדו"ח, איראן גם ממשיכה בהמרת האוראניום המועשר לדלק גרעיני. הסוכנות שבה וקראה לטהרן לאפשר לפקחיה לבקר במתקן בפרצ'ין.