בכיר בקואליציה הגרמנית: "צרפת היא הילד הבעייתי באירופה"

את הדברים אמר חבר פרלמנט שמרן במהלך ראיון לתחנת רדיו מקומית ■ הוא טען כי צרפת צריכה לעשות רפורמות בשוק העבודה ותוכניות צנע על מנת להישאר תחרותית באירופה

מאז הבחירות הכלליות שנערכו בצרפת בשנה שעברה בהם ניצח ראש הממשלה פרנסואה הולנד, רף המתיחות בין צרפת לבין גרמניה עלה בעיקר בשל מחלוקת בין שתי המדינות בנוגע לדרך שבה צריך לטפל במשבר החוב באירופה. אך כעת נראה כי המתיחות בין שתי המדינות עלתה מדרגה במהלך סוף השבוע כשחבר קואליציה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמר כי צרפת הינה "הילד הבעייתי של אירופה".

את הדברים אמר מיכאל פוקס, חברת פרלמנט שמרן המשתייך לקואליציה בגרמניה, במהלך ראיון שהעניק לתחנת רדיו מקומית. את הדברים אמר פוקס במהלך התייחסתו למצב הכלכלי באירופה וטען כי צרפת צריכה לעשות הרבה יותר על מנת להישאר תחרותית באירופה ובשל כך צריכה יותר תוכניות צנע ורפורמות בשוק העבודה.

"על צרפת לעשות את שיעורים הבית שלהם, הם מפגרים מאוד מאוד אחרי רוב מדינות אירופה, וזאת מדאיג מאוד שכן צרפת הינה הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו", אמר פוקס בראיון. חבר הפרלמנט ציין שעל צרפת להעביר רפורמה בשוק העבודה שדומה לרפורמה שהעביר קנצלר גרמניה לשעבר גירהרד שרודר.

"הצרפתים עדיין עובדים 35 שעות בשבוע. זה לא יכול להימשך כך בזמן שבשוויץ עובדים 42 שעות בשבוע ובגרמניה שבוע עבודה ממוצע עומד על 40 שעות. צרפת צריכה להתחיל לנוע בכיוון הזה אם ברצונה להישאר תחרותית", אמר פוקס, שהביע גם ביקורת עם העובדה שגיל הפרישה בצרפת עומד על 60.

בשל הדברים האלה נשאל פוקס האם צרפת מתחילה להיראות כמו מדינה שנמצאת במשבר כלכלי. אז ענה פוקס: "לצערי, צרפת הינה הילד הבעייתי בגוש האירו כיוון שמדינות אחרות עשו את שיעור הבית שלהן צורה מאוד אינטנסיבית כמו לדוגמא ספרד ואיטליה תחת הנהגתו של מריו מונטי. הצרפתים לעומת זאת חושבים שהם יכולים להתעלם מהבעיה".