נעילה מעורבת באחד העם; מניית אלביט הדמיה צללה 18%

באירופה: המדגם הראשוני בבחירות באיטליה הראה כי מפלגת המרכז-שמאל בראשות פייר לואיג'י ברסאני זכתה לרוב הקולות ■ הערב יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-819 מיליון שקל

המסחר בבורסה נחתם היום (ב')במגמה מעורבת, כאשר רק מדד הבנקים נותר בטריטוריה השלילית והשיל מערכו כ-0.7%. זאת, ברקע למדגם הראשוני של תוצאות הבחירות שנערכו אתמול באיטליה, לפיו ברלוסקוני לא זכה בבחירות. בזירה המקומית, נמשך המו"מ להרכבת קואליציה בראשות הליכוד-ביתנו, כאשר אחה"צ היום צפויה להתפרסם החלטת הריבית המרכזית לחודש מארס. מחזור המסחר הסתכם בכ-819 מיליון שקל.

סנטימנט שלילי ניצת בשווקים הגלובליים ביום רביעי, מאז פורסמו פרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב - מהם עולה כי בכירי ועידת השוק הפתוח של הבנק חלוקים בדעתם לגבי המשכיותה של תוכנית רכישות האג"ח, בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. למרות חילוקי הדעות, ראש שלוחת ה'פד' בסנט לואיס ג'יימס בולארד, הבהיר בסוף השבוע כי המדיניות המקלה עתידה להמשך עוד זמן רב.

עוד ממשיכים המשקיעים לחשוש מה-1 במארס, בו צפויים להיכנס לתוקף קיצוצים ולהתבטל הטבות מס בהיקף של 110 מיליארד דולר - סוגיה אשר זכתה לכינוי "המצוק הפיסקאלי" 2. לבינתיים, לא נראה כי הרפובליקנים והדמוקרטים בבית הנבחרים, מגיעים להסכמה בנושא.

בחירות באיטליה, הסכם קואליציוני בישראל

באירופה, הבורסות נצבעו בירוק לאחר פרסום המדגם הראשוני של תוצאות הבחירות. לפי המדגם, מפלגת המרכז-שמאל בראשות פייר לואיג'י ברסאני, המפלגה הדמוקרטית, שמהווה את תקוות השווקים כי תמשיך את הרפורמות במדינה, זכתה בכ-34% מהקולות. כך על פי המדגמים. במקום השני על פי המדגם זכתה מפלגתו של ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני. (לסיפור המלא)

עוד ביבשת, דירוג האשראי של ממשלת בריטניה הורד על ידי סוכנות דירוג האשראי מודי'ס בדרגה אחת - ובכך איבדה את דירוג האשראי המושלם שהיה לה. מודי'ס הורידה את הדירוג מ-AAA ל-AA1 עקב חולשת הכלכלה הבריטית לטווח הבינוני.

בזירה המקומית, ממשיך המו"מ להסכם קואליציוני בראשות נציגי הליכוד-ביתנו. בחמישי נפגשו נציגי הבית היהודי עם נציגי הליכוד-ביתנו, כאשר לפי דיווחים אוחרים הפגישה "התנהלה ברוח טובה" ועסקה ברובה בנושא מתווה יוג'ין קנדל לשוויון בנטל. ברקע, העלה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פוסט בפייסבוק, בו הבהיר כי מפלגתו לא תתקפל ותרכך את דרישותיה.

ממתינים לריבית

היום תתפרסם החלטת הריבית המרכזית לחודש מארס, העומדת כעת על רמה של 1.75%. בברקליס סבורים כי יש סבירות גבוהה לכך שבנק ישראל יותיר מחר את הריבית על כנה, ולא יורידה.

כלכלני בנק לאומי, מעריכים בסקירתם השבועית על שוק ההון כי "בטווח הקרוב מגמת המסחר תושפע מהנעשה מעבר לים, ותתנהל בעיקר על רקע ההתפתחויות בנוגע לתקציב ולמדיניות המוניטארית בארה"ב. בזירה המקומית, לא מן הנמנע כי במועד אישור התקציב בהמשך השנה הקיצוצים הצפויים להיכלל בו עלולים לפגוע ביתר שאת בשוק".

ברקע, מבקשים בבית ההשקעות אפסילון להציע סדר יום חדש לממשלה החדשה - וממליצים לה לנטוש את ענייני איראן, הפלסטינים, השטחים ואפילו את הדיון בתקציב. בראש סדר העדיפויות, על פי אפסילון, יש להעמיד את נושא מחירי הדירות. "למי ששכח, תוצאות הבחירות מהוות את ההוכחה הטובה ביותר לכך שהציבור הישראלי חפץ בשיפור באיכות ורמת חייו הרבה יותר מאשר בפתרון הבעיות הפוליטיות והמדיניות של ישראל", כותב עידן אזואלי, מנהל ההשקעות הראשי באפסילון.

בקעים בנציגות אג"ח אי.די.בי?

בקעים בקרב נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות? ל"גלובס" נודע כי בבית ההשקעות אקסלנס, בניהולו של עוזי דנינו, לא מרוצים מקצב ההתקדמות בשיחות למול הנהלת הקונצרן שבשליטת גנדן של נוחי דנקנר. ככל הידוע, בבית ההשקעות שבשליטת חברת הביטוח הפניקס שמשתייכת לקבוצת דלק של יצחק תשובה, מאוכזבים מהמבוי הסתום אליו נקלעו השיחות בין הצדדים.

חברת טלרד הודיעה בשבת על רכישת חטיבת ה-WiMax של חברת אלווריון תמורת 6.1 מיליון דולר. בהודעה לתקשורת שפרסמה חברת טלרד נכתב כי אלווריון עשויה לקבל 6 מיליון דולר נוספים במידה ותצליח לעמוד ביעדים שונים שנקבעו בהסכם הרכישה. (לסיפור המלא)

בהמשך לרשימת המעקב מתחילת חודש ינואר 2013, מידרוג הודיעה ביום חמישי האחרון על הורדת דירוג נוספת לסדרות האג"ח שבמחזור של חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר מ-B2 ל-Ca. כמו כן, מוציאה מידרוג את סדרות האג"ח שבמחזור מרשימת מעקב ומציבה אופק שלילי. (לסיפור המלא)

שותפות הגז-נפט מודיעין , אשר בשליטת אי.די.בי פתוח, הודיעה שהיא דוחה את תוכניות הקידוח ברישיון "גבריאלה" - לאור סכסוך כספי בין בעלי הרישיון - מודיעין (70%), אדירה (15%) ובראונסטון (15%) - סביב אי-העברת חלקן של אדירה ובראונסטון במימון הקידוח.

כן פייט ביופרמה עמדה במוקד לאחר שחתמה לאחרונה על הסכמי סודיות עם 2-3 חברות בינלאומיות בנושא תרופת ה-CF-101 לטיפול בדלקת מפרקים, כך נודע ל"גלובס". נזכיר כי תוצאות הניסוי שלב 2 בתרופה צפויות להתפרסם באמצע השנה הנוכחית.

כיל הודיעה היום כי תרכוש את הנכסים ופעילות הייצור של מפעל בנפסאק, גרמניה, המשמש לשיווק וייצור של הפוספט P2S5. מפעל זה שייך לחברה הבינלאומית תרמפוס.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]