נחשפים לציבור: 763 עמ' הפרוטוקולים של ועדת טרכטנברג

הפרוטוקולים של הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי בראשות הפרופ' מנואל טרכטנברג נחשפו היום ■ לפי הפרוטוקולים, לא מעט פקידי ציבור בכירים הטיחו ביקורת קשה על תפקודה של הממשלה - האם לכן המסמכים הוסתרו?

הפרוטוקולים של הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי בראשות הפרופ' מנואל טרכטנברג, נחשפו היום (א') על ידי כלי התקשורת שונים. כעת נשאלת השאלה מדוע החליטה הממשלה להסתיר את הפרוטוקולים ולא חשפה אותם לציבור על מנת לחשוף את תהליך גיבוש המאות ההמלצות שגובשו באותם ימים. בשבועות האחרונים מנהלת התנועה לחופש המידע מאבק שהגיע לבג''צ על מנת שהמדינה תחשוף את הפרוטוקולים.

נזכיר כי כלל חברי הועדה היו פקידי ממשלה בכירים - חלקם בדימוס - אשר כיהנו באותם ימים בתפקידי מפתח כגון מנכ''ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי (כבר פרש), יו''ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל (ממשיך לכהונה נוספת), הממונה על התקציבים, גל הרשקוביץ, והחשבת הכללית, מיכל עבדאי אשר ממשיכים לכהן בתפקידם.

לפי הציטוטים מתוך הפרוטוקולים, מתברר כי לא מעט פקידי ציבור בכירים הטיחו ביקרות קשה על תפקודה של הממשלה וייתכן כי זו הסיבה שהמסמך הוסתר.

נזכיר כי ועדת טרכטנברג הוקמה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו כתוצאה מהמחאה החברתית של קיץ 2011, אך רוב מסקנותיה, אשר עסקו בתחומים רבים של המשק לרבות מיסוי, דיור, תחרותיות, מגזר ציבורי, טרם יושמו.

הוועדה השאירה את חותמה בעיקר בתחום המיסוי. בנושא הזה, הועדה הצליחה לעצור את מתווה הפחתת המס הישיר ליחידים אך בעיקר היא הצליחה לעצור את הפחתת מס חברות ואף להעלותו לרמה של 25%. כמו כן, הועדה המליצה על הטבות מס לאבות לילדים עד 3 וגם על מתן חינוך חינם לגיל הרך.