"היינו כמו שני גנבי סוסים, ואני הייתי אחד הגנבים"

עדותו של עד המדינה בפרשת הולילנד, ש"ד, נמשכת מאז תחילת יולי 2011. בעדותו הראשית התייחס ש"ד ליחסיו עם רה"מ לשעבר, אהוד אולמרט. בין היתר העיד כי "הייתי שולח לאולמרט מתנות לחג וקונה לו סיגרים לבקשתו. היחסים שלי ושל אולמרט היו כמו של שני גנבי סוסים, ואני הייתי אחד הגנבים". בהמשך עדותו אמר: "לא הייתי ידיד קרוב של אולמרט, אך תמיד הייתה לי דלת פתוחה אצלו, וכשנפגשנו התנשקנו והתחבקנו. כיסיתי באמצעות כספים שקיבלתי מהולילנד חובות שהיו לאולמרט עקב מערכות הבחירות שניהל על ראשות עיריית ירושלים, העברתי לו כ-1.5 מיליון שקל עד 1999".

העד, שהביא לחשיפת הפרשה, לא התכחש לכך שהיה שותף בכיר למעשי השוחד לכאורה. "מעולם לא טענתי שאני טלית שכולה תכלת. עשיתי הרבה דברים עברייניים, אבל חבל שאני הצדיק היחיד בסדום שמודה בכך, וכל שאר השותפים טוענים שהם בסדר", אמר.

הוא תיאר את יחסיו עם אולמרט, שעמו נפגש לראשונה ב-1993 כשנבחר לראש עיריית ירושלים. "ידעתי שאולמרט יצטרך לתת גיבוי לפרויקט הולילנד. כל אחד מאיתנו עשה 'שלח לחמך על פני המים'. אולמרט ביקש עבור אחיו (יוסי אולמרט - ח' מ') 500 אלף שקל, וקיבל", העיד. ש"ד תיאר את שיטת העברת הכספים לאולמרט: "הייתי מקבל כסף מהלל צ'רני (יזם פרויקט הולילנד - ח' מ') הכסף נרשם בספרי חברת הולילנד כהלוואה אישית אליי. הפקדתי אותו בחשבונותיי האישיים והעברתי את הצ'קים ללשכה של אולמרט, לשולה זקן".

לדברי ש"ד, בתחילה התבקש להעביר לאולמרט 5,000 שקל בכל פעם, לכיסוי מסע הבחירות שלו לעיריית ירושלים. "ובכל פעם רשמתי את זה כאילו בן משפחה אחר שלי תורם את הכסף. כי מבחינה חוקית היה אסור להעביר יותר מ-5,000 שקל למועמד. שולה זקן אמרה לי, שאולמרט ערב אישית לכיסוי החובות שנוצרו במהלך מערכת הבחירות. לכן, התבקשתי לעשות זאת".

בתשובה לשאלת התובעת, ליאת בן-ארי, אם אולמרט התייחס לקבלת הכספים ממנו. השיב העד: "אולמרט היה מודה לי על כך. הוא היה נכנס לחדר של זקן ואומר לי: 'אני שוב מודה לך על מה שאתה עושה'". בהמשך, סיפר העד כי התבקש לתרום כספים נוספים לאולמרט בגין חובות שנוצרו מהבחירות לעיריית ירושלים. "באותה עת תרמתי 200 או 300 אלף שקל, שאותם זקן ביקשה ממני. אולמרט עצמו ביקש ממני אישית כספים רק בשני מקרים. ביתר המקרים, הבקשות נעשו על-ידי זקן".