שרגא בר סוגר שנה עם 5 מ' ש' ופותח את 2013 עם בונוס

מנכ"ל מנדלסון יזכה למענק של 670 אלף שקל על השלמת הנפקת אג"ח ■ על הבונוס דווח כבר בחודש שעבר, אך בעקבות בקשת רשות ניירות ערך למתן הבהרות נוספות, נאלצה החברה לפרסם הבוקר דיווח מפורט יותר

בתחילת החודש השלימה חברת התשתיות מנדלסון הנפקת חוב של 67 מיליון שקל באג"ח. מדיווח של החברה לבורסה עולה כי בעקבות השלמת הגיוס הוענק למנכ"ל המשותף, שרגא בר, בונוס של 670 אלף שקל (1% מסך הגיוס). מענק זה מצטרף לעלות העסקתו של בר אשתקד, המסתכמת ב-4.9 מיליון שקל - כולל מענק המוסבר על ידי החברה בגין "מאמצים מיוחדים".

על הבונוס הצפוי לבר דווח כבר בחודש שעבר, אך בעקבות בקשת רשות ניירות ערך למתן הבהרות נוספות, נאלצה החברה לפרסם הבוקר דיווח מפורט יותר. הרשות העבירה לחברה מספר שאלות ובהן 'האם תפקידו של המנכ"ל אינו כולל פעולות לשם גיוס הון' ו'מהם תנאי החוב הבנקאי אשר נפרע באמצעות תמורת ההנפקה'?.

אפשר להתווכח האם הנפקת האג"ח של מנדלסון הייתה כה מוצלחת, שכן החברה ניסתה לגייס 75 מיליון שקל וגייסה לבסוף 67 מיליון שקל. החברה גם לא מתייחסת לגובה הריבית בהנפקה - 6.5% לשנה. נדגיש כי המענק לבר לא מושפע מתנאי ההנפקה, אלא מעצם גיוס החוב.

בר, 55, מכהן באופן רשמי כמנכ"ל מנדלסון מיוני 2011, אך הוא מעניק לה שירותי ניהול שנים רבות. בשנת 2007 רכשה קבוצת קמן של רוני אלרואי את הבעלות בחברת ש. בר מידיו תמורת 28 מיליון שקל, ובהסכם אז נקבע כי בר ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה בחמש השנים שלאחר מכן.

סעיף זה התברר כמהותי עבור שרגא בר, שזוכה לדמי ניהול חודשיים של 100 אלף שקל, ועוד 5% מההפרש בין הרווח השנתי לסכום של 5.5 מיליון שקל. מאז העברת השליטה עלות העסקתו הסתכמה ב-15 מיליון שקל, שכר "אמיתי" המורכב מדמי ניהול ומענק ולא מאופציות (ראו טבלה).

בניגוד לחברה האם שקרסה - מנדלסון הספקה - שהשליטה בה עברה לידי דבוקת שליטה חדשה שמובילים קבוצת נץ וקרן רונקו, היא חברה ותיקה וטובה המעסיקה היום יותר מ-400 עובדים בישראל ובחו"ל.

בישראל נחשבת מנדלסון הספקה לגוף הגדול ביותר לשיווק והפצה של מוצרי ואביזרי צנרת בתחומי התשתיות, התעשייה והאינסטלציה. החברה סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2012 עם הכנסות של 814 מיליון שקל ורווח נקי של 34 מיליון שקל.