מודיעין: קידוח "גבריאלה" מתעכב, האסדה עוברת למלטה

שותפות הגז-נפט מודיעין הודיעה שהיא דוחה את תוכניות הקידוח ברישיון "גבריאלה" - לאור סכסוך כספי בין בעלי הרישיון סביב אי-העברת חלקן של אדירה ובראונסטון במימון הקידוח

שותפות הגז-נפט מודיעין , אשר בשליטת אי.די.בי פתוח, הודיעה שהיא מבטלת את תוכניות הקידוח ברישיון "גבריאלה" - לאור סכסוך כספי בין בעלי הרישיון - מודיעין (70%), אדירה (15%) ובראונסטון (15%) - בנוגע לאי-העברת חלקן של אדירה ובראונסטון במימון הקידוח.

מודיעין הודיעה כי בעלי אסדת הקידוח, נובל דרילינג, קיבלו מהחברה מכתב אשראי בגובה של 3 מיליון דולר בנוסף למכתב נוסף בהיקף של 12 מיליון דולר - אשר אמורים שניהם לכסות את הוצאות התפעול וההמתנה עד לקבלת שאר הסכומים, מהשותפויות האחרות בפרויקט.

מכתבים אלה יתקבלו על ידי נובל דרילינג במקום מכתבי אשראי בהיקף כולל של 33 מיליון דולר, עבור פעולות החיפושים ב"גבריאלה" - אשר בוטלו. בתוך כך, הודיעה מודיעין כי אסדת הקידוח תעזוב "באופן מיידי" את אתר הקידוח ותעבור למלטה, כאשר עלות שינוע האסדה "תנוכה ממכתבי האשראי".

עוד הודיעה מודיעין כי תפעל למציאת קידוח אחר שיזדקק לשירותי האסדה ועד שתשלים את המהלך היא תחויב בעלות ההמתנה של האסדה, בגובה מאה אלף דולר ליום (אשר יימשכו ממכתב האשראי).

באמצע חודש ינואר אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ת"א את קידוח האקספלורציה המתוכנן ברישיון "גבריאלה" מול חופי הרצליה, ודחתה את התנגדויות עמותת "צלול" והחברה להגנת הטבע.

רישיון "גבריאלה", המוחזק על ידי מודיעין שבשליטת צחי סולטן ו-IDB ועל ידי אדירה, ממוקם מול חופי הרצליה והוא עתיד היה להתחיל במחצית הראשונה של 2013. נזכיר כי בחברה להגנת הטבע התריעו כי "גבריאלה" הוא קידוח ניסיוני שעתיד להתבצע במרחק 19 קילומטרים מקו החוף של העיר בשטח שהוא שמורת טבע ימית מוצעת.

הקידוח הימי "גבריאלה" ממוקם 24 ק"מ צפון מערבית לחוף תל אביב. הרישיון משתרע על שטח כולל של 390 קמ"ר. על פי דוח המשאבים המותנים, האומדן המיטבי (P50) לכמות הנפט שקיימת ב"גבריאלה" עומד על 110 מיליון חביות, והוא נע בין 30 ל-264 מיליון חביות נפט ברישיון.