דורטמונד ממשיכה לנצח (במגרש הכלכלי)

את אליפות הבונדסליגה תאבד כנראה הקבוצה הגרמנית לבאיירן מינכן, אבל הדוחות הפיננסיים שלה לחצי הראשון של העונה שוב מציגים רווחים וצמיחה

בורוסיה דורטמונד ממשיכה באופן עקבי את מגמת הצמיחה הכלכלית שלה. המועדון הגרמני פרסם היום (ב') את הדוחות החצי-שנתיים שלו לעונה הנוכחית (2012/13), הנכונים לששת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2012, מהם עולה כי הרווח של קבוצת הבונדסליגה (לפני מיסוי) הסתכם ב-17.5 מיליון אירו. כהשוואה, בתקופה המקבילה אשתקד עמד הרווח על 16.7 מיליון אירו.

צמיחה מרשימה במיוחד נרשמה בשורת ההכנסות: 124.1 מיליון אירו, עלייה של 22% לעומת חצי העונה הראשון של 2011/12.

יש לציין כי העונה הקודמת (2011/12) המלאה, היתה הטובה ביותר בהיסטוריה של דורטמונד מבחינה כלכלית. היא הסתיימה ברווח לפני מס של 36.6 מיליון אירו, הגבוה בכל הזמנים, מה שאפשר למועדון לחלק דיבידנדים בסך 3.7 מיליון אירו למשקיעיו.

דורטמונד היא הקבוצה הגרמנית היחידה שנסחרת בבורסה. האליפויות שזכתה בהן בשנתיים האחרונות, יחד עם התוצאות הכלכליות המשופרות, הביאו את המניה שלה לזנק בכ-22% במהלך השנה האחרונה, והיא כעת נסחרת לפי שווי שוק של 196.5 מיליון אירו בבורסה של פרנקפורט.

ועוד מגרמניה: קוקה קולה, שמפרסמת אצל באיירן מינכן כבר 45 שנים רצופות, הודיעה על הארכת ההסכם עם המועדון בשלוש עונות נוספות. בעונה הקודמת הסתכמו ההכנסות המסחריות של המועדון, שצפוי להחזיר לעצמו העונה את כתר אליפות הבונדסליגה, ב-201.6 מיליון אירו - יותר מכל קבוצת כדורגל אחרת בעולם.