בריינסווי בוחנת הסכם הפצה - ואז הנפקה בנאסד"ק

החברה בוחנת אפשרות של חתימה על הסכם הפצה ישיר עם רשת קליניקות, בניגוד להסכם עם מפיץ או חברת תרופות גדולה ■ עוזי סופר, מנכ"ל החברה, מעריך כי בתוך כ-4 חודשים ייחתם הסכם הפצה כזה או אחר ■ סופר: כל מכשיר של החברה יכול לטפל ב-6-8 פציינטים ביום, והטיפול אורך חודש

חברת בריינסוויי , שפיתחה קסדה מגנטית לגירוי מוחי לשם טיפול במחלות נפש ומוח, שוקלת לחדור לארה"ב במודל ייחודי ושונה מזה שגיבשו חברות מכשור רפואי ישראליות שפועלות כיום בארה"ב. "מוצא חן בעינינו המודל של מרכזי מצוינות", מסביר מנכ"ל החברה, עוזי סופר, ל"גלובס", "אם כי אנחנו בוחנים את כל האפשרויות".

בריינסווי קיבלה בסוף 2012 אישור שיווק בארה"ב לקסדה שלה בתחום הטיפול בדיכאון וכעת נערכת למכירות. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 686 מיליון שקל, לאחר שזינקה ב-110% מתחילת השנה. בתחילת פברואר החברה נגעה בשווי של 900 מיליון שקל, על רק ציפיות כי תודיע על חתימת הסכם הפצה אסטרטגי בארה"ב, אך מאז ניכרים מימושים במניה, בעיקר על רקע היעדר חדשות לגבי ההסכם הצפוי.

המודל של מרכזי מצוינות, שאותו שוקלת החברה כעת, מבוסס על התקשרות עם רשת של מרפאות בריאות נפש מובילות בארה"ב, כ-100 מרפאות שכל אחת מהן מרוחקת מרחק מקסימלי של חצי שעה נסיעה מכל חולה בארה"ב. כל מרפאה תשמש כמרכז לטיפול בחולים, אך גם כזרוע להפצת מכשירים לקליניקות הקטנות יותר בסביבתה, וכן כמוקד לתמיכה טכנית וכמרכז הכשרה לרופאים המשתמשים במכשיר.

"כל האפשרויות עדיין פתוחות"

"יש כל מיני דרכים להקים רשת כזו", אומר סופר, "ניתן להקים אותה עם גורם בעל רשת שלמה של קליניקות משלו (כמו קייזר פרמננטה או יוניייטד הלת'קר, ג.ו.), וניתן גם להתקשר בנפרד עם 100 קליניקות קיימות. עוד אפשרות היא להתקשר עם גורם שיקים את מרכזי המצוינות הללו מאפס".

המודלים הללו לא מערבים מפיץ או תאגיד מכשור רפואי נוסף (דוגמת ג'ונסון אנד ג'ונסון או בוסטון סיינטיפיק), ובריינסווי תמכור את המכשירים ישירות למרכזי המצוינות, שימכרו אותם הלאה.

סופר מציין כי לחלק מתאגידי המכשור יש גם מוצרים מתחרים, ובקליניקות קיימות משווקים טיפולים מתחרים. היתרונות במרכזי מצוינות של בריינסווי הם הכדאיות של קליניקה כזו למכור את מוצרי החברה, שגם תשפיע יותר על שיווק המוצר שלה, אבל לא תיאלץ להשקיע מההון העצמי בשיווק.

הנפקה בנאסד"ק - לאחר החתימה

סופר מדגיש כי המודל של מרכזי המצוינות אינו בהכרח בחירתה הסופית. "המודל הזה מוצא חן בעינינו, אבל כל האפשרויות פתוחות, כולל הפצה בעזרתם של תאגידים, שיתרונם הוא השם והמוניטין שלהם", הוא אומר, ומעריך כי תוך 4-5 חודשים ניתן יהיה לחתום על עסקה. הנפקה בנאסד"ק, אם תגיע, תהיה כנראה רק אחרי שתיחתם עסקה שכזו.

מוצרי החברה מיוצרים כיום במפעלי החברה בייצור ידני, ואף שהיא יכולה להגדיל את כושר הייצור כשתרצה בכך, כרגע היא מוגבלת להוצאה של 100 מכשירים בלבד עד אפריל הקרוב.

לדברי סופר, כל מכשיר יכול לטפל ב-6-8 פציינטים ביום, והטיפול אורך חודש. כלומר, כל מכשיר שיימכר יספיק לטפל בכ-80 פציינטים בשנה. השיפוי הביטוחי עבור הטיפול מגיע לכמה אלפי דולרים למטופל, שמהם יגיעו לבריינסווי בין שליש ל-50%, תלוי בעסקה שתיחתם. המתחרה נוירונטיקס, שפיתחה מוצר לגירוי המוח, מכרה עד כה רק 500 מערכות, אולם בריינסוווי מאמינה כי תמכור יותר ממנה בשל היכולות הנוספות של המוצר שלה והאישור שניתן לה לטיפול בקבוצות חולים גדולות יותר.