הרקטה ששוגרה הבוקר לאשקלון: ארוכת-טווח ומשופרת

(עדכון) - רקטת הגראד שהתפוצצה הבוקר דרומית לאשקלון היא מסוג M-75 ומשופרת, מהסוג ששוגר לירושלים בזמן מבצע "עמוד ענן" ■ בצה"ל בודקים מדוע לא נשמעה אזעקה באזור - ובאשקלון חזרו בינתיים לשגרה

ארגון "גדודי חללי אל-אקצא" בעזה לקח הבוקר (ג') אחריות על-ירי רקטת הגראד הבוקר (ג') לעבר אשקלון, הראשונה מאז מבצע "עמוד ענן" לפני כ-3 חודשים. במקביל, התברר כי הרקטה היא מסוג M-75, כזאת שנורתה לעבר ירושלים במערכה האחרונה.

מדובר ברקטה ארוכת-טווח ומשופרת, שמצביעה על כך שהירי דרש מאמץ גדול בקרב המשגרים. כוחות חבלנים עדיין נמצאים בזירה וסורקים כעת אחר רקטה נוספת, משום שנשמעו שני פיצוצים. גורמי ביטחון העריכו הבוקר כי מדובר בנקמה פלסטינית על מות העציר הפלסטיני בכלא מגידו בסוף השבוע, שנהרג לטענתם לאחר שהתעללו ועינו אותו בכלא.

ראש העיר אשקלון, בני וקנין, אמר היום בגלי צה"ל כי הלימודים בעיר מתקיימים כרגיל. "העיר נמצאת בשגרה, אבל אנחנו עם יד על הדופק". הוא ציין כי העירייה נמצאת בקשר עם כוחות הביטחון והצבא: "הגברנו ערנות, לפי הדיווחים אין שינוי מגמה או כוונה לחמם את הגזרה, וצריך להירגע".

קצין הביטחון באזור אמר כי קיבל את ההודעה בהפתעה גמורה: "לפי הידע שלי הבנתי ישר שזה גראד, וזה ממש הפתיע אותי אחרי 3 חודשים של שקט בגזרה".

בצה"ל בודקים כעת מדוע מערכת ההתרעה לא פעלה באזור הבוקר. עם זאת, תושבים רבים שמעו בכל זאת את הדי הפיצוצים והתקשרו למשטרה שהגיעה למקום זמן קצר לאחר מכן. לאחר המבצע המשיכו הפלסטינים לבצע ניסויים רבים ברקטות בתוךף הרצועה, וניסו אף לשגר רקטות לעבר ישראל, ניסיון שלא צלח עד היום לפנות בוקר.