נועה תשבי תנחה תוכנית מותאמת אישית בפייסבוק

הסטארט-אפ הישראלי Social Studios מציג תכנים מהפיד בפייסבוק דרך תוכנית בידור מותאמת אישית ■ בין המייסדים: העורכת של "הישרדות" ו"היפה והחנון"

‏‎‎חברת הסטארט-אפ הישראלית ‏Social Studios‏ השיקה היום (ג') את המוצר שלה, שמבטיח להיות תוכנית הטלוויזיה המותאמת אישית תחת השם "‏Your Show‏".

אל עמדת המנחה גויסה השחקנית נועה תשבי שמגישה תוכנית בידור, במה שנראה דומה מאוד לאולפן "חדשות הבידור" שמשודרת בהוט בהגשת ירדן הראל וליאון רוזנברג.

מדובר באפליקציית פייסבוק עבור דפדפני כרום, שמתממשקת לחשבון האישי, ובאמצעות תשבי מציגה את הסטטוסים, התמונות וסרטוני הווידיאו הבולטים של החברים ברשת החברתית לצד ימי הולדת.

תשבי אחראית על קטעי הקישור שמוקלטים מראש ועל הצגת החלקים השונים בתוכנית, כשאלה היחידים שאינם מותאמים אישית.

התוצאה הסופית היא תוכנית של כ-7 דקות, כשהרעיון הוא לייצר חוויה של תוכנית טלוויזיה ללא צורך בהתערבות מצד המשתמש, רק להישען אחורה ולצפות.

בחברה צילמו את תשבי עם תלבושות וקטעי קישור שונים כדי לייצר גיוון בתוכנית מדי יום, כאשר התכנים עצמם משתנים בהתאם לעדכונים בטיימליין של פייסבוק. בכוונת החברה להשיק בהמשך גם אפליקציית אייפד וכן אפליקציה לטלוויזיות חכמות.

‏תשבי, שמכהנת גם כיועצת, מסרה כי "כמפיקה ושחקנית, אני תמיד מנסה לאתר את הדבר הבא, והצוות של ‏Social Studios‏ הצליח ליצור דרך חדשה לגמרי ליהנות מהפייסבוק באמצעות שימוש בפורמט טלוויזיוני. לתפיסתי מדובר בתחילתו של סוג חדש של ריאליטי טלוויזיוני, ואני נרגשת לקחת בו חלק".

מנכ"לית החברה היא ענת עמיבר, לשעבר סמנכ"לית מוצר בחברת הסטארט-אפ ‏MyThings‏ שפועלת בתחום פרסום מבוסס תוצאות. עמיבר הקימה את החברה לצד יעלי אבנרי, ששימשה בעבר עורכת ראשית של תוכניות שונות, בהן "הישרדות" (העונה הראשונה), "היפה והחנון", "הדור הבא 24/7" ועוד. שני המייסדים הנוספים הם רן תבורי ומושי דלגו.

‏על-פי ‏IVC‏, בחברה הושקעו עד היום 700 אלף דולר, כשברשימת המשקיעים נמצא פרופ' יחיעם ימיני, אחד ממייסדי קומברס ומוותיקי תעשיית ההיי-טק. לצידו השקיעו בחברה גם ליאור דלגו ושי דלג'ו, שהקימו את חברת חיפוש הווידיאו ‏Videosurf‏, שנמכרה בנובמבר 2011 למיקרוסופט תמורת 100 מיליון דולר.

‏ימיני עצמו היה אחד המשקיעים ב-‏Videosurf‏, שגייסה בזמנו 28 מיליון דולר. ליאור דלגו הוא קרוב משפחתו של מושי דלגו, אחד ממייסדי ‏Social Studios‏.

קשר נוסף בין המשקיעים ליזמים ב-‏Social Studios‏ הוא העובדה שעמיבר המנכ"לית עבדה בעבר בחברת ‏FareChase‏, שליאור דלגו נמנה עם מייסדיה, אשר נמכרה ליאהו ב-2004. אחד מחברי הדירקטוריון של ‏FareChase‏, שהציעה מנוע חיפוש לטיסות, היה פרופ' ימיני.

המוצר של החברה מזכיר את זה של סטארט-אפ ישראלי אחר בשם ‏Stevie‏, שהושק בשנה שעברה. בדומה ל-‏Social Studios‏, גם ‏Stevie‏ מתממשק לחשבון הפייסבוק ומציע עדכונים חברתיים בצורה של תוכנית טלוויזיה.

במקרה של ‏Stevie‏ אין מנחה ובמקומו יש קטעי קישור מעוצבים. ב-‏Stevie‏ התכנים מחולקים לפי תחומים כמו ערוץ קומדיה, ערוץ מוזיקה ועוד. בשורה התחתונה, התוצאות יחסית דומות עם סטטוסים בולטים, תמונות פופולריות וכדומה. ‏