נדחתה תביעת דיבה נגד ראש עיריית רמת-השרון איציק רוכברגר

מאמן הפועל רמת-השרון לשעבר, צביקה צמח, טען כי רוכברגר הגיש נגדו תלונת-שווא ■ בית המשפט: "מן הראוי לאפשר לאדם המרגיש מאוים לפנות למשטרה"

בית משפט השלום בתל-אביב דחה בתחילת השבוע את תביעת הדיבה שהגיש מאמן קבוצת הכדורגל של הפועל רמת-השרון לשעבר, צביקה צמח, כנגד ראש עיריית רמת-השרון, איציק רוכברגר, בטענה כי תלונת-שווא שהגיש רוכברגר נגדו למשטרה פגעה בשמו הטוב.

השופטת רונית פינצ'וק-אלט קבעה כי "רוכברגר הגיש את התלונה בתום-לב, בקשר עם התנהגות שנחזתה בעיניו ככוחנית וכבריונית".

השופטת כתבה עוד, בין היתר, כי "מן הראוי לאפשר לאדם המרגיש מאוים לפנות למשטרה בתלונה, גם אם מבחינת הדין הפלילי בסופו של דבר לא מוצאים לנכון להמשיך בבירור".

השופטת קיבלה את עדותו של רוכברגר כי הוא חש מאוים ולכן הגיש את התלונה נגד צמח. "רוכברגר האמין כי התובע שולח כלפיו באמצעות אחרים מסרים מאיימים, וזאת בין היתר על רקע התנהגותו שנחזתה בעיני רוכברגר ככוחנית וכבריונית".

צמח אימן בעבר את קבוצת הכדורגל הפועל רמת-השרון. לימים, פיטרה הנהלת הקבוצה את צמח. למן היום בו פוטר ביקש צמח לחזור ולאמן את קבוצת הכדורגל, ולשם כך פנה לרוכברגר וביקש ממנו ששיפעיל את השפעתו כדי שכך יקרה.

רוכברגר סירב לבקשה, ובתגובה השמיע צמח בפני מקורבים לראש העיר דברים שהתפרשו על-ידי רוכברגר כאיומים.

בעקבות האמור הגיש רוכברגר תלונה במשטרה נגד צמח. משטרת ישראל קיבלה את התלונה, גבתה עדויות וסגרה את תיק החקירה. בהמשך, הגיש צמח את תביעת הדיבה נגד רוכברגר, בטענה כי התלונה למשטרה פגעה בשמו הטוב.

רוכברגר יוצג בידי עו"ד טלי בן-סימון.