האם מראדונה יחזיר 40 מיליון אירו למס הכנסה האיטלקי?

כדורגלן העבר דייגו מראדונה הגיע לאיטליה על מנת לפתור את סוגיית המס שלו במדינה, בגין הכנסותיו מהשנים 1984-1991 בהן שיחק בנאפולי

אחרי שנים ארוכות במהלכן לא דרך על אדמת איטליה, חזר אתמול (ב') דייגו מראדונה למדינה בה הפך בשנות ה-80 לכוכב-על בכדורגל העולמי. מטרת הביקור: לטהר את שמו ולפתור את סוגיית המס שעומדת כנגדו ברשויות האיטלקיות.

לטענת מס ההכנסה האיטלקי, שחקן העבר הארגנטיני חייב קרוב ל-40 מיליון אירו במסים אותם לא שילם בין 1984 ל-1991, אז שיחק בנאפולי, והוביל את המועדון לשתי אליפויות הסרייה A היחידות בתולדותיו.

לאחרונה טען עורך דינו של מראדונה, אנג'לו פיזאני, כי המחלוקת מול רשות המסים הוסדרה, אך ברשות הכחישו וטענו כי לא "ביטלו או שינו" דבר בתיק של מראדונה.

הסכום הגבוה שנדרש ממראדונה מיוחס גם לדמי פיגורים וריבית בני יותר מ-20 שנה, בגין אותם תשלומי המס. הסכום הראשוני שנדרש ממנו עמד על כ-6.7 מיליון אירו, הכנסותיו בין 1984-1991 מפרסום והסכמי חסות שלטענת רשות המסים לא הועברו אליה.

מראדונה, 52, משמש כיום כ"יועץ מיוחד" של האמירות דובאי לענייני ספורט, משרה שמכניסה לו כ-5 מיליון דולר בשנה. בשנים האחרונות ניסה את מזלו באימון כדורגל, כולל עם נבחרת ארגנטינה במהלך מונדיאל 2010, אך ללא הצלחה.