ווקסיל והרווארד יבחנו את יכולות חיסון החברה לתקיפת סרטן

ההסכם מתייחס לפרוייקט מחקר שבו יבחן פוטנציאל חיסון ה- ImMucin לזיהוי ותקיפה של סרטן הלאוקמיה כולל תאי גזע סרטניים שהינם המקור העיקרי להווצרות גרורות ועמידות כנגד תרופות

חברת ווקסיל ביו , בעלת השליטה בווקסיל ביותרפיוטיקס, המפתחת חיסונים טיפוליים לסרטן ומחלות זיהומיות, מודיעה היום כי חתמה על הסכם מחקר ופיתוח עם בית החולים "בית ישראל" שהינו חלק מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.

שיתוף הפעולה יעשה עם שני מובילי דעה עולמיים: פרופ' דיוויד אביגן ופרופ' דונלד קופה (Kufe). לשני החוקרים, ולמוסד בו הם עובדים, שם בינלאומי בהובלה מדעית ובקידום הטיפול בסוגי סרטן המטולוגיים בכלל, ומיאלומיה נפוצה בפרט. כמו כן, לשני החוקרים ידע וניסיון נרחב במחקר השימוש בסמן MUC1 אליו מכוון ImMucin, החיסון הטיפולי לסרטן של חברת ווקסיל.

ההסכם מתייחס לפרוייקט מחקר שבו יבחן פוטנציאל חיסון ה- ImMucin לזיהוי ותקיפה של סרטן הלאוקמיה כולל תאי גזע סרטניים שהינם המקור העיקרי להווצרות גרורות ועמידות כנגד תרופות. בנוסף ייבחן פוטנציאל השילוב של חיסון ה-ImMucin עם טכנולוגיות בתחום החיסונים הטיפוליים המפותחות באוניברסיטת הרווארד על ידי החוקרים הנ"ל.

ד"ר ליאור כרמון, מנכ"ל חברת ווקסיל, ציין "שיתוף הפעולה עם פרופ' אביגן וקופה ומוסד מוביל כמו אוניברסיטת הרווארד מחזק את הנוכחות של חיסון ה-ImMucin והטכנולוגיה פורצת הדרך של החברה בעולם האקדמי. העבודה המשותפת פותחת בפני ווקסיל דלת לפיתוחים חדשים וכן לעיסוק עתידי באינדיקציות נוספות לחיסון ה-ImMucin , כמו לאוקמיה בהם קיים צורך אמיתי למוצרים יעילים. אנו מאמינים כי מחקר זה יתרום גם לחיזוק הידע שלנו לגבי הטיפול בסרטן המיאלומה הנפוצה, כאשר אנו מתקרבים לסיום ניסוי שלב I/II בסרטן זה בשבועות הקרובים".

שיתוף הפעולה ועלותו לא צפויים לפגוע בפעילות השוטפת של החברה ובתוכניותיה העיקריות במרכזן, המשך מחקר, פיתוח וניסויים קליניים בחיסון ה- ImMucin בחולי מיאלומה נפוצה.