לישון בלב היער: טיולים יוצאי דופן המספקים חוויה בלתי נשכחת

מוצ'ילרוס אמיתיים, אוהבי טבע ונופים משכרים, יוותרו על חופשה במלונות מפנקים לטובת לינת טבע - שגם תוזיל את השהות וגם תספק חוויה יוצאת דופן ■ קח מקל, קח תרמיל - לא רק בגליל

פארק מאנו, פרו

לישון ביערות הגשם

פארק מאנו שבדרום מערב פרו, מספרים באתר מוצ'ילר (muchiler.co.il), אינו זוכה לפופולריות רבה בקרב הישראלים בשל המיקום - שדורש טיסה פנימית מיוחדת וכן בשל תשלום גבוה במיוחד עבור הכניסה לפארק. אולם ניתן לחסוך בעלויות באמצעות טיול בפארק עם אוהלים, או באמצעות שהייה בשני הפארקים הסמוכים (השייכים לפוארטו מאלדונאדו), שמהם ניתן להגיע לפארק מאנו.

הפארק עצמו הוא יער גשם שמור ומגוון, סמוך לגבול פרו-ברזיל, המציע למטיילים הצצה למגוון בעלי חיים עצום ונדיר שכולל, בין היתר, עשרה מינים שונים של קופים, יגואר וחברים נוספים ממשפחת החתוליים, מעל ל-800 מיני ציפורים, צבים, חרקים, פרפרים ואלפי מיני צמחים מרהיבים.

מרבית המבקרים מגיעים למאנו בסיור מאורגן בן מספר ימים מהעיר הפופולרית קוסקו שבפרו. הסיור כולל נסיעה רכובה וכן שיט בנהר וטיול בשטח. מי שמבקשים לחסוך ימי נסיעה יכולים להגיע בטיסה, ולנצל את מרבית זמן הטיול לשהות בשטח - בקמפינג עצמאי שמתאפשר במקום.

מחיר: הכניסה לפארק עולה כ-300 דולר, ועבור הגעה לאזורים מסוימים שבו תיאלצו להיפרד מ-500 דולר

נמיביה, בוצוואנה ומלאווי

על קצה המצוק

הטיילנים שבוחרים ביבשת השחורה לא תמיד ימצאו אתרי לינה מסודרים במיקום המועדף עליהם. ב"אקו טיולי שטח" מציעים אלטרנטיבה: "אחת הדרכים היפות לטייל בנמיביה ובבוצוואנה היא במשאיות ספארי גדולות המצוידות בציוד לינה וקמפינג", אומר רונן רז, מנכ"ל החברה. "לעת ערב מתמקמים בפינה קסומה בחיק הטבע, מקימים מאהל ומבשלים ארוחת ערב בפויקה על המדורה. אין כמו לישון בחיק הטבע האפריקאי".

בחברה ממליצים על ביקור ברצועת קפריבי בנמיביה, בשילוב קמפינג על נהר הזמבזי, שם ניתן "לישון ולשמוע את נשימות ההיפופוטמים שישנים על הגדה כמה מטרים מהאוהל" - או על העיירה ליווינגסטוניה במלאווי, שם ניתן לערוך קמפינג על קצה המצוק, בגובה 1,100 מטר, תחתיו נפרסים נופים יפהפיים של השבר הסורי אפריקאי, אגם מלאווי וטנזניה.

באקו משתפים פעולה עם אחת מהחברות המציעות שירותים כאלה, בשם "אפריקה טראוול", אולם חברות דומות מציעות שירות דומה.

מחיר: המחיר נתפר בהתאם לטיול. כך למשל, טיול שעובר מבוצוואנה דרך נמיביה לדרום אפריקה שאורכו 21 יום, יעלה 1,550 ד' באפריקה טראוול

העיירה טולום, מקסיקו

כאן השמש לא תכזיב

בצידה המזרחי של מדינת מקסיקו שוכנת העיירה טולום. היא מושכת אליה תיירים רבים בזכות הים הכחול, החול הלבן ואתר העתיקות שנמצא בפאתי העיירה.

אלא שבתי המלון בקרבת מקום ובעיר עצמה לא זולים. במרחק של כמה דקות הליכה מאתר העתיקות עצמו, נפרשת רצועת חוף בתולית וענקית, כאשר המים הכחולים, הדקלים והחול הלבן, נותנים תחושה של גן עדן עלי אדמות.

באזור מספר אתרים שבהם ניתן לשהות או בקמפינג או בבונגלוס ברמה ממוצעת ומטה. בחברת התיירות איסתא ממליצים לאמץ את אפשרות הקמפינג בזכות המיקום המדהים.

באיסתא מציינים כי האפשרות המדהימה לישון מרחק זריקת אבן מהמים מכפרת על הקושי שאולי קיים בשינה בשק שינה או בבונגלוס. לטולום אפשר להגיע בקלות מכל מקום באזור חצי האי יוקטן במקסיקו. אוטובוסים לטולום מקנקון, פאליה דל כרמן וצ'טומל יוצאים מסביב לשעון.

מחיר: המחירים למקומות שנמצאים על קו המים מתחילים בדולרים בודדים, ועולים ככל שהמקום מאובזר יותר, עד 70-80 דולר