נוצץ יותר: עלייה של 3% ברייטינג של טקס אוסקר 2013

על-פי נתוני רשת ABC, כ-40.3 מיליון איש צפו בטקס האוסקר ששודר השבוע ■ מחיר חצי דקת פרסומת במהלך הטקס: כ-1.7 מיליון דולר

רשת ABC מדווחת על עלייה של 3% ברייטינג הממוצע של שידור טקס אוסקר 2013, לעומת נתוני השנה שעברה.

על-פי נתוני הרשת, 40.3 מיליון צופים ראו את המשדר, כאשר העלייה המשמעותית ביותר (11%) נרשמה בפלח הגילאים 18 עד 49. האפקט הזה מיוחס גם למנחה הטקס, סת' מקפלארן, יוצר התוכנית "איש משפחה" הפופולרית בקרב הקהל הצעיר.

הנתונים של השנה משקפים עלייה הדרגתית במספר הצופים, לאחר שבשנה שעברה צפו במשדר 39.3 מיליון איש, וב-2011 נצמדו למסך 37.6 מיליון.

לשם השוואה, השידור של טקס פרסי גלובוס הזהב ברשת NBC משך אליו 20.6 מיליון צופים, ואילו השידור של טקס פרסי הגראמי ברשת CBS עניין 11.9 מיליון צופים.

הנתונים המעודדים צפויים לספק רוח גבית לרשת ABC ביחס למכירת זמן הפרסום בטקס בשנה הבאה. השנה מכרה הרשת ספוט של 30 שניות תמורת כ-1.7 מיליון דולר - עלייה קלה לעומת מחירי 2012. בכירים ברשת מסרו כי הטקס עורר עניין רב בקרב המפרסמים, וכי מלאי הפרסום נמכר כבר חודשיים לפני השידור.

אחת הפרסומות הבולטות ששודרו בטקס האוסקר הייתה של חברת ההלבשה JC Penney, שניצלה את האירוע להשקת גל פרסומי תחת הסלוגן "Yours Truly". עוד קמפיינים בולטים היו של חברת סמסונג ויונדאי - חברת הרכב היחידה שנותנת חסות לטקס.

רשת המזון המהיר מקדונלד'ס העלתה לאוויר את הסרטון "lucky penny" - המציג ילד שמוצא מטבע פני ועובר שלל סיטואציות, עד שהוא מסיים את היום בארוחה ברשת.

דיאט קולה העלתה פרסומת נוספת מתוך הקמפיין "Stay Extraordinary", כאשר הפעם הפוקוס היה על אנשים "מיוחדים" שמבדרים את הקהל הרחב.