מה יש לדניס רודמן לחפש בצפון קוריאה?

כוכב ה-NBA לשעבר, דמות שנויה במחלוקת, הגיע לביקור ספק דיפלומטי ספק מסחרי במדינה הדיקטטורית; האם יפגש עם קים ג'ונג און?

דניס רודמן, כדורסלן העבר ששורה של שערוריות ליוו את קריירת ה-NBA המפוארת שלו, אולי לא נראה כמו המועמד הטבעי להפוך לדיפלומט אמריקאי מהוקצע. כך או כך, רודמן נחת השבוע בבירת צפון קוריאה פיונגיאנג, דווקא בתקופה של מתיחות ביחסים בין המדינה הקומוניסטית/דיקטטורית לבין שכנותיה וארצות הברית, על רקע ניסויי הטילים והגרעין שהיא מבצעת.

ומה מטרת הנחיתה בצפון קוריאה? במהלך ביקורו בן השבוע, צפוי רודמן, יחד עם שלושה שחקנים של קבוצת הראווה הארלם גלובטרוטרס, לארגן מחנה כדורסל לילדים, לערוך מסע קירוב לבבות בקרב התושבים המקומיים, ולקיים גם גם משחק מול גדולי האתלטים הצפון קוריאנים, בתקווה שקים ג'ונג און, מנהיג המדינה, יגיע לצפות בו. על-פי דיווחים, קים ג'ונג און הוא מעריץ של שיקגו בולס, הקבוצה בה כיכב רודמן וזכה איתה בשלוש אליפויות NBA בשנות ה-90.

הביקור של רודמן מגיע במסגרת תוכנית טלוויזיה שמופקת על-ידי חברת התקשורת הניו יורקית VICE, שתעלה לאוויר ב-HBO במהלך השנה הקרובה, ואמורה להכיל תיעוד ממסעות המשחקים של הגלובטרוטרס מרחבי העולם. ב-87 שנות קיומם, ביקרו הגלובטרוטרס ב-122 מדינות שונות. בשנה שעברה הם הגיעו לאפגניסטן.

רודמן, 51, התייחס לביקור בצפון קוריאה בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא פוליטיקאי. קים ג'ונג ותושבי צפון קוריאה הם אוהדי כדורסל. אני אוהב את כולם, סוף הסיפור". מעניין יהיה לראות כיצד יתקבל האיש חובב הקעקועים, הפירסינג והצבע בשיער במדינה השמרנית.

למרות החשיפה המוגבלת לה זוכה תרבות הפופ המערבית בצפון קוריאה, המדינה ידועה כחובבת כדורסל, ומייקל ג'ורדן, חברו לשעבר של רודמן בבולס, הוא דמות מוכרת ביותר.