"מעריב": הנאמן מעכב את החתימה על הסכם ההפצה

(עדכון) - מו"ל עיתון "מעריב", שלמה בן-צבי, עדיין לא חתם על הסכם ההתחייבות שלו להמשך הפעלת חברת ההפצה "גל מעתון"

מו"ל עיתון "מעריב", שלמה בן-צבי, עדיין לא חתם על הסכם ההתחייבות שלו להמשך הפעלת חברת ההפצה "גל מעתון".

מדובר בישורת האחרונה לפני גיבוש הסכם הרכישה הסופי של חברת ההפצה, שתירכש על-ידי קבוצת משקיעים בראשות ז'ראר בוקובזה ואשר מיוצגת על-ידי יגאל תם. ל"גלובס" נודע כי התנאים המסחריים סוכמו, אך ההסכם עצמו עדיין לא נחתם.

הסעיפים שכן נחתמו עוסקים ברכישת החברה, ועל-פיהם מתחייבים המשקיעים להעסיק 550 עובדים בשנה הראשונה ולפחות 350 עובדים בהסכם קיבוצי בשנה שאחרי. המשקיעים התחייבו להפעיל את החברה בסבסוד חודשי של 400-500 אלף שקל.

כעת נותר לפתור את נושא ההתחייבות של בן-צבי להעסיק את עובדי החברה, כפי שהתחייב בהצעתו לרכישת "מעריב".

על-פי ההבנות, בן-צבי מסכים להתחייב לשנה של העסקת עובדי "גל מעתון". פעילות החברה תלויה כמעט לחלוטין בהפצת "מעריב", אולם המשקיעים - לאור הקיצוצים שבוצעו בה בחודשים האחרונים - התחייבו להרחיב את תחומי עיסוקה.

העובדים, המיוצגים בידי עו"ד גלילה הורנשטיין, הם שהביאו את קבוצת המשקיעים. העובדים גם הסכימו למכסות ההעסקה שיביאו לפיטורי מאות מהם.

סוגיית חברת ההפצה היא האחרונה שעוד נידונה בבית המשפט לפני האישור לעסקת העברת "מעריב" מנאמנות לידי בן-צבי. בדיון שנערך בתחילת השבוע הובהר לשופטת כי יש הסכמות, והיא איפשרה את הארכת הנאמנות עד לתחילת חודש מארס.

"בקשה כוזבת"

בתוך כך, גורמים ב"מעריב" מביעים זעם ותדהמה על כך "שהנאמנים הגישו היום בקשה כוזבת לבית המשפט, ובה הם טוענים כי החתימה על העסקה קרובה, וכי 'מעריב' מעכב את החתימה. בפועל המציאות היא שזה מספר שבועות 'מעריב' מוכנה לחתום על חוזה במחירים נקובים וידועים, וכל השהייה נובעת רק מהתנהלות הנאמנות ונציגי ההסתדרות, שאינם מצליחים להגיע להבנות שיאפשרו את החתימה".