"מעריב": שלמה בן-צבי והנאמנים על סף פיצוץ

בן-צבי טוען כי הנאמנים מעכבים את אישור עסקת "מעריב", בכך שאינם מאפשרים את אישור הסכם הרכישה של חברת ההפצה "גל מעתון" ע"י קבוצת רוכשים

שלמה בן-צבי, מו"ל "מעריב", טוען כי הנאמנים מעכבים את אישור עסקת "מעריב". זאת לאור העובדה שהם לא מאפשרים, לדבריו, את אישור הסכם הרכישה של חברת ההפצה "גל מעתון" על-ידי קבוצת רוכשים.

בן -בי שלח מכתב חריף לנאמנים, ובו הוא טוען כי התנהלותם גורמת לו להפסדים כבדים. "טרם קיבלנו הערות לטיוטת ההסכם ההפצה שהועברה ליגאל תם בשבוע שעבר", כותב בן-צבי באמצעות עורכי דינו לערכי הדין ירון ארבל ושלמה נס. "הדבר נובע מכך שטרם הושגו הבנות בין הנאמנים ובין יגאל תם באשר לפעילות ההפצה, שכן 'מעריב' ויגאל תם כבר הגיעו להסכמות מסחריות מפורטות.

"הזמן חולף, ובינתיים מרשתנו נדרשת להמשיך ולממן עלויות הפצה בסכומים גבוהים לאין שיעור מאילו שנדונו בין הצדדים, ולכך לא הסכימה ולא תסכים. כבר נגרם נזק משמעותי, והוא ממשיך להצטבר בכל יום שהסדרת פעילות ההפצה מתעכבת ונגררת".

בן-צבי טוען כי בקשת הנאמנים לקבל ארכה לנאמנות עד ל-3 במארס נעשתה ללא אישורו. "הסכמת מרשתנו לשאת בעלויות ההפצה הגבוהות במסגרת הסדר הביניים ניתנה על מנת לסייע לנאמנים להגיע להסכמות עם 'גל מעתון', ומתוך הבנה כי נושא ההפצה ייסגר במהרה. בפועל העניין נמשך ונמשך מטעמים שאינם קשורים במרשתנו, חרף פניות מרשתנו המרובות להגיע לחתימה, וללא כל הסבר ו/או עדכון מרשתנו באשר לדיונים ביניכם ובין יגאל תם. על כן אין בכוונת מרשתנו להמשיך ולשאת בעלויות אלה".

על-פי המכתב, בן-צבי עושה "כל שניתן על מנת לקדם ולסכם את המשא-ומתן (כולל פשרות כלכליות מרחיקות לכת ומתן אורכה של חודשיים לנאמנים למצוא פתרון להפעלת 'גל מעתון', בכפוף להסכמות מסחריות עם הנאמנים).

"כל יום עיכוב מסב למרשתנו נזקים כבדים הן במישור הכספי והן בערעור יחסי האמון ואובדן תחושת היציבות של עובדי 'מעריב'. עובדי 'מעריב' חשופים מידי יום לתסכול המתמשך וחוסר האונים של עובדי 'גל מעתון', השרויים בחוסר ודאות לגבי עתידם ומאיימים חדשים לבקרים בהשבתת ההפצה".

"על כן", נכתב, "אנו מבקשים לפעול בדחיפות על מנת להביא לסגירת כלל הנושאים הפתוחים לאלתר".

מטעם הנאמנים נמסר: "הטענות חסרות כל בסיס. אנו פועלים להשלמת העסקה, והדיווחים בעניין יועברו לבית המשפט".