תל-אביב: קולנוע אופיר לשעבר הופך למתחם מגורים יוקרתי

דירות 2 חדרים בשטח 50 מ"ר ימכרו החל מ-1.8 מיליון שקל, דירות 3 חדרים בשטח 68 מ"ר ימכרו במחיר התחלתי של 2.3 מיליון שקל

מתחם קולנוע אופיר לשעבר ברחוב גרוזנברג בתל אביב, סמול למדרחוב נחלת בנימין, יהפוך בקרוב למתחם מגורים יוקרתי.

הפרויקט שייקרא "גרוזנברג 37/39" מוקם על קרקע היסטורית אותה רכש בשנת 1928 משה קרסו, סבם של בני משפחת קרסו, בעלי חברת קרסו כיום. הוא הקים את הקולנוע לבקשת ראש עיריית תל אביב דאז מאיר דיזינגוף שטען כי בעיר פועל רק בית קולנוע אחד - קולנוע עדן. קולנוע אופיר, שהיה אחד מבתי הקולנוע הגדולים בעיר, כלל אולם מפואר בן 1,000 יציעים ותאים פרטיים, והציג בשנותיו הראשונות סרטים אילמים.

בשנות ה-80 נסגר בית הקולנוע כמו בתי קולנוע רבים אחרים באותה תקופה, ונהרס. מאז פועל במקום חניון כאשר במקביל קידמה חברת קרסו תוכנית בנין עיר למגורים. הפרויקט שצפוי לקבל היתר בנייה בימים הקרובים כולל בנין בוטיק בן 4 קומות, הכולל 33 דירות בנות , 2 ו-3 חדרים, דירות גן עם מרתף, דופלקסים, דירות גג ופנטהאוס.

הפרויקט כולל חניון תת קרקעי, שני חדרי אופניים וחדר כושר שיעמוד לרשות הדיירים. דירות 2 חדרים בשטח 50 מ"ר ימכרו החל מ-1.8 מיליון שקל, דירות 3 חדרים בשטח 68 מ"ר ימכרו במחיר התחלתי של 2.3 מיליון שקל, הפנטהאוס שישתרע על פני 160 מ"ר בתוספת מרפסת בשטח של 94 מ"ר מוצע למכירה תמורת 8.8 מיליון שקל. את הפרויקט תכנן האדריכל גל מרום.

לדברי דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן, "חשוב היה לנו להעביר בפרויקט משהו מיוחד מתל אביב של פעם ולכן תכננו פרויקט אינטימי, סביב חצר פנימית, המספק טעימה נוסטלגית מהחיים של פעם בעיר העברית הראשונה. הפרויקט פונה בעיקרו לקהל מקומי וכן לאנשים שחיים ואוהבים את העיר. אנו מעריכים שהיקף ההכנסות מהפרויקט יעמדו על כ-90 מיליון שקל".

לדברי יואל קרסו, יו"ר דירקטוריון קרסו נדל"ן "השאיפה שלנו לשנים הקרובות היא להשוות את הרווחיות של קרסו נדל"ן לקרסו מוטורס. לדברי יואל קרסו פעילות הנדל"ן של הקבוצה החלה אי שם בתחילת המאה הקודמת. אני תמיד מזכיר לכולם, כי עוד לפני שיובאה מכונית אחת על ידי החברה, כבר פעלנו בתחום הנדל"ן. סבי משה קרסו, שהיה יזם וסוחר בעל חזון רכש מספר גדול של קרקעות, במיקומים שהפכו לימים למיקומים מרכזיים ומבוקשים, מכר ובנה".

הראיון המלא עם יואל קרסו יפורסם היום במוסף הנדל"ן.