ביום הנעת הרפורמה: שוב בוטלה פגישה מכרעת ברשות השידור

בפגישה אמור היה הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, לאשר את ההבנות האחרונות אליהן הגיעו אגודות העיתונאים של רשות השידור וההנהלה

הממונה על השכר באוצר ביטל הבוקר (א') ישיבה מכרעת בנושא הרפורמה ברשות השידור. הישיבה הייתה אמורה להתקיים אחר-הצהריים, ובמסגרתה היה אמור הממונה, קובי אמסלם, לחתום על ההבנות האחרונות אליהן הגיעו אגודות העיתונאים של רשות השידור וההנהלה.

ברשות השידור קבעו בחגיגיות את 1 במארס כיום הנעת הרפורמה, ובמהלך חודש פברואר נקבעו מספר פגישות שבוטלו. המועד האחרון שנקבע היה 3 במארס. היום, כאמור, בוטלה הישיבה המכרעת, בה אמורים היו להשתתף נציגי העיתונאים והנהלת הרשות, וטרם נקבע לה מועד חדש.

לאור העובדה שהרפורמה נדחתה שוב ושוב במשך שנים, היה צורך בהגעה להבנות מחודשות בכל הנוגע לתנאי ההעסקה המחודשים ברשות השידור, לאחר צאת הרפורמה לפועל.

בראשית פברואר הסכימו הנהלת רשות השידור ואגודות העיתונאים של ירושלים ותל-אביב על תנאי ההעסקה והפרישה המחודשים של הרפורמה ברשות.

על-פי ההסכם, כ-1,270 עובדים יישארו ברשות השידור, מתוכם כ-800 עיתונאים. 520 עובדים יפרשו, 200 מהם יהיו עיתונאים שייצאו לפרישה מוקדמת. הפרישה המוקדמת תוצע לבני כל הגילאים ובעלי כל ותק שהוא, והם יוכלו לקבל פיצויים מוגדלים.

ממוצע הסכום הכולל של המענק וההטבות שיוצעו לעובד שיעזוב את הרשות במסגרת הפרישה יעמוד על 400 אלף שקל, כאשר המספר ינוע מכ-100 אלף שקל לעובדים זוטרים ועד לכמיליון שקל לוותיקים. ההסכמים כולם דורשים את אישור הממונה על השכר, אחרת אין להם תוקף.

במשרד האוצר וברשות השידור סירבו להגיב.