סמסונג גלקסי S3 מיני - מוצלח בקטגוריית הביניים

סמסונג הבינה שעליה להציע גרסה זולה יותר ל-S3 הפופלרי, והתוצאה לפניכם ■ הגלקסי S3 מיני נותן תמורה טובה לסמארטפון המוגדר בקטגוריית המכשירים הבינוניים, גם אם לא מביא את הקצה של הטכנולוגיה

גלקסי S3 הוא אחד המכשירים הפופולריים בישראל למרות מחירו הגבוה, אך לא כול הצרכנים יכולים להרשות לעצמם לקנות אותו. סמסונג הבינה את מה שאפל עדיין לא יישמה, שהיא צריכה גרסה זולה יותר ל-S3, והתוצאה היא גלקסי S3 מיני, שאמור להציע חוויית שימוש דומה ל-S3.

עיצוב: המיני זהה בעיצובו ל-S3, רק בגרסה קטנה יותר - אותה תחושה פלסטיקית שבאה לחסוך בעלויות הייצור. מצד שני, המכשיר קל מאוד, ושוקל 120 גרם.

חומרה: המיני מגיע עם מפרט חומרה צנוע; מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ שרוב הזמן הצליח לגרום לטלפון לעבוד בצורה טובה, אבל גם היו גמגומים לא מעטים של איטיות בפתיחת תפריטים. המסך הוא 4 אינץ' ברזולוציה לא גבוהה של 480 על 800 פיקסלים. התוצאה בסך הכול נחמדה. המכשיר כולל 8 ג'יגה זיכרון פנימי ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. התקן התקשורת האלחוטי NFC לחיבור פשוט לאביזרים גם קיים במיני.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד של גוגל בגרסת ג'לי בין 4.1.2. סמסונג הוסיפה לכאן את היכולת Smart Stay, הפותרת בעיה שמוכרת לאנשים שאוהבים לקרוא כתבות ארוכות בסמארטפון שלהם. המסך בדרך כלל נסגר לאחר חצי דקה-דקה, אם לא נוגעים בו בזמן הקצוב הזה. בעזרת הטכנולוגיה הזו, הטלפון מזהה אם המשתמש מסתכל על הטלפון ואז המסך נשאר פתוח. ברוב המקרים, הפיצ'ר הזה עובד טוב, אבל לא תמיד.

מצלמה: 5 מגה פיקסל, מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות בינוניות ולא תמיד מתמודדות טוב עם מקומות סגורים.

סוללה: הסוללה מגיעה בהספק של 1500 מילי אמפר, כאשר הטלפון הצליח לפעול באמצעותה עד שעות הלילה המוקדמות.

בשורה התחתונה: המיני נותן תמורה טובה לסמארטפון המוגדר בקטגוריית המכשירים הבינוניים, גם אם לא מביא את הקצה של הטכנולוגיה.

מחיר: המיני נמכר ב-2,000 שקל לעומת ה-S3 שנמכר ב-2,850 שקל. שני הסמארטפונים מגיעים עם שנתיים אחריות דרך היבואן הרשמי סאני תקשורת. קנייה בחנויות פרטיות תחסוך למשתמש עוד כמה מאות שקלים ואז מדובר כבר בעסקה טובה הרבה יותר.

ציון: 8.