לשכת המבקרים הפנימיים תצטרף לעתירת חיים גרון נגד כחלון

חיים גרון, סמנכ"ל הנדסה במשרד התקשורת, טען בעתירה כי השר כחלון ומנכ"ל המשרד עדן בר טל מסרבים לדון בדוח ביקורת על המחלקה המשפטית במשרד

לשכת המבקרים הפנימיים מבקשת להצטרף לעתירה לבג"ץ שהגיש סמנכ"ל הנדסה במשרד התקשורת חיים גרון, נגד שר התקשורת משה כחלון ומנכ"ל משרדו עדן בר טל, בשל סירובם לטפל בדוח ביקורת שהגיש מבקר הפנים במשרד התקשורת ועסק במחלקה המשפטית של המשרד.

מרדכי שנבל, נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, אישר ל"גלובס" כי הלשכה מבקשת להצטרף להליך משום שמדובר באירוע בעל חשיבות ציבורית, שכן מדובר בגוף ממשלתי שכפוף לחוק הביקורת הפנימית.

לטענתו, ישנו דוח ביקורת שממתין לדיון חודשים ארוכים, ואף אחד לא עושה איתו כלום, למרות שניתן היה לגמור את העניין הזה מזמן.

דוח הביקורת על המחלקה המשפטית במשרד התקשורת הוגש לפני חודשים רבים, ועל-פי החוק חייב הממונה על המבקר, קרי המנכ"ל או השר, לקיים בו דיון בהשתתפות חברי הנהלת המשרד.

על רקע ויכוחים וסכסוכים בין גרון לבין כחלון ובר טל, מנהל גרון מאבק בשניהם שנמשך כבר כמה שנים. גרון רומז בעתירה כי ישנה סיבה לכך שלא מתקיים דיון בדוח, משום שיש בו ממצאים חמורים שהשניים אינם רוצים לחשוף, וזאת מעבר לחובה החלה עליהם על-פי החוק לקיים דיון ברמת ההנהלה בכל דוח שמגיש המבקר הפנימי.

נציין כי בעקבות העתירה של גרון התקיים דיון בדוח ממש בסמוך לעתירה, ואולם גרון פנה שוב לבג"ץ בעקבות זאת ודיווח כי הדיון שוב היה חסר תוחלת, ולא התקבלו בו החלטות - מה שמוכיח שוב את טענתו כי אין כוונה אמיתית לקיים דיון בדוח, והמטרה היא למסמס אותו.