ניחמה את הדורס במקום להזעיק עזרה - איזה עונש קיבלה?

השופטת ורדה מרוז: "יש להטיל עליה עונש אשר יציב בפני הנאשמת גבולות ברורים ויתווה את דרכה לעתיד כאזרחית שומרת חוק"

בית המשפט המחוזי מרכזי גזר היום (א') עונש של 3 חודשי עבודות שירות על נאשמת שהורשעה בסיוע להפקרה אחרי פגיעה בתאונת דרכים קטלנית. זהו הרף התחתון בענישה על עבירה כזו, בעוד שהרף העליון בישראל הוא שנת מאסר בפועל.

הנאשמת, חממה יונית קרני מרחובות, ישבה לצדו של שגיא גמליאל, אף הוא תושב רחובות, בעת שנהג בהיותו שיכור והביא למותו של נהג הסעות אשר חצה את הכביש. שגיא גמליאל הורשע בנובמבר 2011 במסגרת הסדר טיעון בהריגה, הפקרה אחרי פגיעה ונהיגה בשכרות, ובינואר 2012 נדון ל-7 שנות מאסר ופסילת רישיון נהיגה למשך 15 שנים.

בהכרעת הדין נקבע כי קרני הייתה מודעת להתרחשות התאונה, שמעה מהנאשם הראשי כי דרס אדם, אבל בחרה להתעלם מהמציאות הקשה, לא הזעיקה עזרה ולא צלצלה למשטרה. במקום זאת היא עלתה עם הנאשם לביתו, הרעיפה עליו חום וניסתה לעודד אותו.

בתסקיר שירות המבחן צוין כי הנאשמת, בת 22, עזבה את בית הוריה, מתגוררת לבדה ומתפרנסת בעצמה. היא הייתה מעורבת לא פעם בצריכת אלכוהול גבוהה. לפי התסקיר, ככל שעבר זמן ממועד התאונה, היא החלה להביע צער וחרטה.

בפני בית המשפט הופיע גם בנו של קורבן תאונת הדרכים, שאמר כי המשפחה נותרה "מיותמת וחסרת כל". הוא ביקש לפסוק לנאשמת עונש מרתיע וקנס משמעותי.

בפסיקתה כותבת השופטת ורדה מרוז: "אין ספק כי הנאשמת עברה כברת-דרך ממועד התאונה ועד היום, כאשר השתלבה בהליך טיפולי ואף הטמיעה את האחריות המוטלת עליה, כמו גם הביעה את צערה וחרטתה על האירוע... יש להטיל עליה עונש אשר יציב בפניה גבולות ברורים ויתווה את דרכה לעתיד כאזרחית שומרת חוק".

אחרי הנאום הנ"ל, כאמור, נגזרו על הנאשמת 3 חודשים עבודות שירות. כמו כן, נפסק לה פיצוי בסך 2,000 שקל ב-5 תשלומים שווים למשפחת הקורבן ופסילת רישיון למשך שנה.