הדולר היציג התחזק ל-3.73 ש'; "היעד הבא לתיקון - 3.76 ש'"

האירו נחלש מול השקל בכ-0.2% לרמה של 4.856 שקלים ■ חשש כי לקיצוצים בארה"ב תהיה השפעה גם בישראל ■ הממשל הסיני הכריז על שורת גזירות בשוק הדיור במטרה לרסן את המחירים

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר הדולר היציג התחזק בכ-0.2% ל-3.733 שקלים ואילו האירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.856 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר ב-1.3 דולרים לאירו.

כלכלני FXCM מציינים היום כי "הדולר-שקל הצליח בשבוע שעבר לנעול בעלייה זה השבוע הרביעי ברציפות. גם האינדיקטורים הטכניים מלמדים על מומנטום מתחזק של הדולר בזירת המט"ח המקומית. אי הוודאות הפוליטית סביב הרכבת הממשלה מכבידים על השקל. היעדים הבאים של התיקון הם 3.76 ו-3.78 שקלים. רק ירידה מתחת ל-3.71 עשויה להפוך את הקערה על פיה".

הסיפור המרכזי של השבוע, הינו כניסתם לתוקף של קיצוצים בהיקף 85 מיליארד דולר בתקציב הפדרלי בארה"ב, לאחר כישלון המאמצים של הבית הלבן והקונגרס להסכים על תנאים להארכת כניסתם של הקיצוצים לתוקף - וזאת, כחלק מתוכנית לקיצוץ של 1.2 טריליון דולר מההוצאות שתתפרש על פני 9 שנים. (לסיפור המלא)

הקיצוצים המדוברים עלולים להשפיע גם על ישראל, כאשר בירושלים חוששים מאובדן של עד 750 מיליון דולר בתקציב הסיוע הביטחוני האמריקני. "הקשיים הכלכליים בארה"ב מדאיגים אותנו, אני מקווה שלא ניפגע מהם", אמר אתמול שר האוצר יובל שטייניץ בישיבת הממשלה. "בדיוק בגלל קשיים אלה צריך ממשלה חזקה ויציבה".

באסיה, הממשל הסיני הכריז על תשלומי מסים וריביות גבוהות יותר לנוטלי המשכנתאות לרכישת דירה שנייה במדינה, בערים בהן נרשמות עליות "חדות במיוחד" במחירי הנדל"ן. ביפן, הבנק המרכזי במדינה ממשיך לצאת בהצהרות, כאשר נגיד הבנק המרכזי נומיני הריוקי הצהיר כי יעשה "כל שיידרש" כדי להילחם בדיפלציה במדינה.

[לטבלת שערי חליפין][לאתר המט"ח]