ארסנל מצננת את הדיווחים: "הקבוצה לא למכירה"

השתלטות נפט קטארית? בקבוצה האנגלית מכחישים: "לא קיבלנו שום פנייה, ולבעלים סטן קרונקי אין כוונה למכור את חלקו"

הרבה מאוהדי ארסנל לא ישמחו לשמוע זאת, אבל עושה רושם שבעל השליטה במועדון הכדורגל, סטן קרונקי האמריקאי, מעדיף לא למכור אותו בשלב הזה.

כזכור, אתמול (א') דווח ברחבי התקשורת האנגלית כי תאגיד מהמזרח התיכון, המגובה בכספים מקטאר ומאיחוד האמירויות, יגיש הצעה בסך 1.5 מיליארד ליש"ט לרכישת הקבוצה מלונדון. עסקה כזאת תהפוך את ארסנל לקבוצה היקרה ביותר שעוברת ידיים בתולדות הספורט (מחיר הגבוה כמעט פי 2 מזה שנמכרה מנצ'סטר יונייטד למשפחת גלייזר ב-2005, בתמורה ל-790 מיליון ליש"ט).

קרונקי, בעל השליטה במועדון עם 66.83% מהמניות, אמור לקבל במסגרת עסקה כזו 830 מיליון ליש"ט - רווח של כ-400 מיליון ליש"ט בשש שנים, לאחר שהשקיע ברכישת מניות ארסנל מאז נכנס ב-2007 כ-430 מיליון ליש"ט.

לא ברור האם זה חלק מטקטיקת משא ומתן, אבל בינתיים בארסנל, שהיא הקבוצה הרווחית ביותר בכדורגל העולמי בשנים האחרונות (הרווח שלה לפני מיסוי בין 2007 ל-2012 הסתכם לכדי 189.7 מיליון ליש"ט) לא מביעים התלהבות מהרעיון. "לא קיבלנו שום פנייה מאף תאגיד מהמזרח התיכון", נמסר בהודעה רשמית. "סטן קרונקי מחויב לקבוצה לטווח ארוך ואין לו שום כוונה למכור את חלקו".

ארסנל, למרות הניהול הפיננסי המעולה שלה, ויש שיגידו בגללו - לא זכתה באף תואר מאז 2005, אז הניפה את הגביע האנגלי.