תחנות רדיו חרדיות מסרבות לשדר תשדיר לעידוד גיוס לצה"ל

במדור שילוב חרדים בצה"ל הפיקו תשדיר לעידוד חרדים להתגייס לגדוד נצח יהודה ■ את התשדיר ביקשו לשדר ברדיו "קול חי" וברדיו "קול ברמה", אך התחנות סירבו

הניסיונות לעודד גיוס חרדים לצה"ל לא נשארים רק במשא-ומתן הקואליציוני. בגלי צה"ל דווח היום (ב') כי במדור שילוב חרדים בצה"ל הפיקו בימים האחרונים תשדיר לעידוד צעירים חרדים להתגייס לגדוד "נצח יהודה" של הנח"ל החרדי. את התשדיר ביקשו לשדר לראשונה בתחנות הרדיו החרדיות רדיו "קול חי" ו"קול ברמה".

בתחנות הרדיו החרדיות לא רצו לשדר את הקטע. גורם המצוי בפרטים סיפר לגלי צה"ל כי רדיו "קול ברמה" סירב לשדר את הפרסומת, ורדיו "קול חי" שידר פעמיים את הקטע ואז פסל אותו לשידור מסיבת "גזירת הגיוס" נגד בני הישיבות.

מתכתובת פנימית בין רדיו "קול ברמה" לנציגי הצבא עולה כי התשדיר פשוט לא אושר על-ידי "הועדה הרוחנית" של הרדיו. מדובר בוועדה חשאית המורכבת מ-3 רבנים מרכזיים שקובעים את הקו הרוחני, ולעיתים גם הפוליטי, של תחנת הרדיו כדי להתאים אותו למאזינים.

לדברי גורם נוסף המצוי בפרטים, בעקבות סירובה של תחנת רדיו "קול ברמה" לשדר את התשדיר, רדיו "קול חי", שהחל בשידור, ביקש להסיר גם הוא את הפרסום וליישר קו עם התחנה המתחרה, מחשש למתקפות בתוך המגזר החרדי.

ברדיו "קול ברמה" מסרו בתגובה כי "התחנה מעוניינת לפרסם את התשדיר תוך שינוי קל בטרמינולוגיה והתאמתו לקהל המאזינים. אנו מחזקים את ידי חיילי הנח"ל החרדי, וברור כי הם עושים עבודת קודש, אך יחד עם זאת בפנייה לציבור חרדי יש להבין את רגישות המילה 'אמונה' ככזו המתקשרת לאמונה בקדוש ברוך הוא בלבד. הבעיה של הרדיו היא שידור הביטוי 'מאמינים בכם', שמתקשר לאמונה בלבד".

מרדיו "קול חי" נמסר כי "התחנה פועלת על-פי הצרכים והמאפיינים הייחודים של קהל המאזינים המגזרי של התחנה. ההחלטה לשדר כל תוכן שהוא נובעת מהמחויבות והאחריות שלנו להתאים את התכנים לאוזנו של המאזין".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר בתשדיר לעידוד הגיוס לגדוד נצח יהודה, בעקבות צורכי כוח-אדם, שיועד לתחנות רדיו מגזריות במסגרת מגוון הכלים שמפעיל צה"ל בנושא".