דרישות העבודה במוקדי 100 - לימודי תואר ראשון או שני

המשטרה מחפשת להעלות את הרמה המקצועית של מוקדני 100 - סטודנטים לתואר ראשון או שני שישלימו שנתיים של העסקה במוקד, יקבלו מענק של עד 50% משכר הלימוד השנתי באקדמיה

משטרת ישראל פירסמה היום (ב') בדף הפייסבוק שלה מודעת דרושים לעבודה בתור מוקדנים במוקד 100 במחוזות השונים בארץ. כנראה שבמשטרה מבקשים להעלות את הרמה המקצועית של המוקד, ובדרישות התפקיד היא פונה לסטודנטים לתואר ראשון או שני.

במשטרה מוסרים כי המועמדים שיזומנו לראיון יעברו הליך מיון ייחודי וקפדני, שבסופו יגויסו המתאימים במעמד מיוחד לעבודה במוקדי 100, ויעברו הסמכה. המשטרה מציעה לסטודנטים שישלימו שנתיים של העסקה במוקד 100, מענק בשיעור של עד 50% משכר הלימוד השנתי באקדמיה, בתנאי שישלימו מכסת שעות מינימלית שתוגדר מראש.

הפנייה לסטונדטים לתואר ראשון או שני באה על רקע תפקוד לקוי במספר מקרים של מוקדני 100. במאי 2012 נחשפה פרשת הרצח של גדי ויכמן ז"ל, שנדקר למוות בבאר-שבע לאחר שהעיר לצעירים מתחת לביתו על רעש שעשו.

בפרשה עלו טענות נגד משטרת ישראל על כך שמוקדני 100 קיבלו 2 דיווחים למוקד שהתריעו על הרעש, שלחו ניידת לאזור בעקבות התלונות, אך השוטרים חזרו מהזירה ללא ממצאים. הטענות היו גם לדיווח שקרי לכאורה של השוטרת שהגיעה למקום.

מוקד 100 היה גם במרכזם של עוד דיווחים על קריאות דחופות שנפלו בין הכסאות בגלל ביורוקרטיה של המשטרה, ואחרות שלא זכו למענה מהיר מספיק בשל חוסר מקצועיות של המוקדנים - וזו ככל הנראה הסיבה להעלאת רף הדרישות מהמוקדנים ע"י המשטרה.

משטרת ישראל מחפשת מועמדים למוקדי 100 במחוזות צפון וחוף - תחנת משטרת זבולון, קריית חיים; מחוז מרכז - מטה המחוז בעיר רמלה; מחוז תל אביב - מטה המחוז בתל אביב; מחוז דרום - מטה המחוז בבאר שבע; מחוז ירושלים - מטה המחוז בירושלים; מחוז ש"י - מטה המחוז במישור אדומים.