סאפיינס נערכת לגיוס הון של כ-30 מיליון דולר

הוצאה לפועל של המהלך עשויה לכלול הצעת מכר מצד בעלי המניות ■ הנהלת החברה נפגשה לאחרונה עם בנקי השקעות בארה"ב ■ הכנסות החברה ב-2012 צמחו ב-62.9% ל-114 מיליון דולר

‎‎המומנטום החיובי בעסקי חברת התוכנה סאפיינס ובמניית החברה, הוביל את הנהלת החברה לשקול אפשרות של גיוס הון. ל"גלובס" נודע כי החברה, המספקת פתרונות תוכנה לעולם הביטוח, נערכת לגיוס אפשרי. בהתאם היא עמלה בימים אלו על הכנת תשקיף מדף ונפגשת עם בנקי השקעות מארה"ב.

ככל הנראה בסאפיינס מכוונים לגיוס של כ-20-30 מיליון דולר. ייתכן שאם מהלך של גיוס ייצא אל הפועל, הוא יכלול גם הצעת מכר מצד בעלי מניות בחברה, אך ההערכות הן שבעלת השליטה (57.3%) פורמולה, שהגדילה את ההחזקות בסאפיינס באחרונה, לא תממש החזקות במסגרת זאת. בעלת מניות נוספת בסאפיינס (9.8%) היא קרן הפרייבט אקוויטי ‏KCPS‏ שהפכה לבעלת מניות בסאפיינס לאחר מיזוג ‏FIS‏ שבה החזיקה, לתוך סאפיינס בעסקת מניות ב-2011.

הנהלת החברה נפגשה באחרונה עם משקיעים פוטנציאליים בארה"ב. מניית סאפיינס זינקה ב-57% בארבעת החודשים האחרונים, והיא נסחרת כעת בשווי של 196 מיליון דולר ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובת"א. מהלך של גיוס עשוי לסייע לסאפיינס גם בהגדלת הסחירות של מנייתה.

‎‎ההכנסות עלו בכ-63%

סאפיינס פרסמה היום את דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2012 כולה. בשנה זו צמחו הכנסות החברה ב-62.9% לרמה של כ-114 מיליון דולר, בין היתר בזכות רכישת המתחרות ‏FIS‏ ועידית שתרמה לשורת ההכנסות במשך כל השנה, ורק בחלק מ-2011. בנטרול הרכישות, סאפיינס עדיין רושמת צמיחה דו-ספרתית של 17.4%. לפי התחזית שפורסמה באחרונה, ב-2013 החברה מצפה להכנסות של 135 מיליון דולר.

הרווח הנקי בשנת 2012 הוכפל והסתכם ב-11.8 מיליון דולר, ועל בסיס ‏Non GAAP‏ נרשם גידול של 56.7% ברווח הנקי ל-14.7 מיליון דולר. ברבעון הרביעי, ההכנסות צמחו ב-26.8% ל-31.1 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל, שגם הוא כלל את ‏FIS‏ ועידית.

הרווח הנקי הרבעוני היה 3.3 מיליון דולר, או 3.7 מיליון דולר על בסיס ‏Non-GAAP‏. סאפיינס ייצרה ב-2012 קרוב ל-19 מיליון דולר מפעילות שוטפת, לעומת 8.4 מיליון דולר שנה קודם לכן. בסוף השנה היו בקופת החברה 29 מיליון דולר, סכום שעשוי כאמור לצמוח אם יבוצע מהלך של גיוס.

‏"אנו מאמינים שתעשיית הביטוח הענקית, המבוססת ברובה על מערכות ליבה מיושנות, תעבור במהלך העשור הקרוב להתבסס על טכנולוגיות מתקדמות כמו גם עבודה עם ספקים חיצוניים", אמר רוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס. "סאפיינס ממוצבת היטב כדי להפוך לאחד השחקנים הדומיננטיים בשוק זה לאורך הזמן. נמשיך להתמקד בביסוס מעמדנו כחברה מובילה בשוק ובהמשך האצת הצמיחה שלנו".