קמפיין הבחירות של ציפי לבני: "חוצות זהב" תובעת את "רואים קונים"

חברת שילוט החוצות תובעת 210 אלף שקל ממשרד הפרסום "רואים קונים", בטענה כי לא שילם לה בעבור הקמפיין של לבני

חברת שילוט החוצות "חוצות זהב" הגישה תביעה בביהמ"ש השלום בת"א נגד משרד הפרסום "רואים קונים" בסך 210 אלף שקל, בעבור קמפיין למפלגת "התנועה" שבראשות ציפי לבני, שלא שולם לטענתם עד כה.

לטענת חוצות זהב, קמפיין בהיקף כספי של 180 אלף שקל כולל מע"מ, נרכש עבור התנועה. הקמפיין אמור היה להיפרע בתחילת חודש ינואר 2013 אך לא נפרע, ולאחר מספר פניות טלפוניות התחייבו ב"רואים קונים" לשלם את התשלום עד 20 בינואר. לטענת חוצות זהב, משהגיע מועד התשלום הועלתה לפתע טענה כי הסכום לתשלום נמוך יותר, לאור סיכום בעל-פה שהושג לכאורה בין נפתלי שפיצר, בעלה של ראש המפלגה ציפי לבני, לבין מיכאל צימט, מבעלי חוצות זהב.

לטענת חוצות זהב, שפיצר אכן ניהל שיחות עם צימט, שהסכים לתת לו הנחה של 30% ממחירי הברוטו שהמפלגה שילמה עד אז, בתנאי שהסכם הפרסום ייעשה ישירות מול המפלגה ולא מול "רואים קונים", וכן שהוא ייצג סכום נטו ללא עמלת משרד פרסום. אך בהמשך החליט שפיצר שהוא מעדיף שהמפלגה תשלם את סכומי הברוטו הכוללים את עמלת "רואים קונים", וכי המו"מ של חוצות זהב ייערך מול רואים קונים בלבד וההסכם ייחתם על-ידם ולא על-ידי המפלגה.

בתום מו"מ נוסף, סוכם על תמורה של 180 אלף שקל פלוס מע"מ אך התשלום לא שולם, למרות ניסיונות פשרה נוספים. בהמשך נעשתה שיחה נוספת מול שפיצר וניתנה לו הנחה נוספת של 30% עם סיכום לתאריך פירעון לסוף פברואר. כשגם תשלום זה לא שולם, ניסו בחוצות זהב לברר מדוע, ונאמר להם כי אחד מבעלי המניות ברואים קונים מסרב לשחרר את התשלום, בטענה שחוצות זהב חייב לו כספים מעסקאות קודמות. יצוין, כי בעל מניות נוסף ברואים קונים הוא משרד הפרסום אדלר-חומסקי.

בתביעה טוענת חוצות זהב שהיא אינה חייבת כסף לרואים קונים ומבקשת לחייב את המשרד לשלם לה בגין עלות הקמפיין.

יש לציין כי בימים האחרונים טענו גורמים נוספים, בהם המוזיקאי נוי אלוש, כי מפלגת "התנועה" חייבת להם כספים עבור קמפיינים במהלך הבחירות.

טרם הוגש כתב הגנה.