אקרו, פולאר ומשפ' טייבר מוכרות מגרש במנהטן ב-83 מ' ד'

מהחברות נמסר כי הרווח הכולל מהמכירה יעמוד על כ-31 מיליון דולר סך הכל ■ "בריאנט פארק" במנהטן ממוקם בין השדרה החמישית והשישית ורחוב 40

הסיבוב של אקרו נדל"ן, פולאר השקעות ומשפחת טייבר בניו יורק. אקרו נדל"ן בבעלות צחי ארבוב ושותפיו לעסקה פולאר השקעות בבעלות זיל פלדמן ומשפחת טייבר מוכרות את מגרש "בריאנט פארק" במנהטן בכ-83 מיליון דולר לאחר שרכשו אותו ב-46 מיליון דולר.

אקרו ושותפיה רכשו לפני כשנתיים את המגרש בכ-41 מיליון דולר. המגרש, המשמש היום כמגרש חנייה היה שייך ליזם נדל"ן אמריקאי שנקלע לקשיים במשבר ולא יכל לקדם את הפרויקט. כך למעשה רכשו אקרו ושותפיה את שטר החוב מידי מוסד פיננסי שהחזיק בזכויות הנכס.

בהמשך פעלו החברות למימוש השעבוד שהוטל על הנכס והגיעו להסכם כספי עם בעל הנכס המקורי על מנת להשלים את הבעלות המלאה על המגרש. במסגרת ההסכם שילמו אקרו והשותפות כ-5 מיליון דולר ליזם. סך כל ההשקעה בנכס עמד כאמור על 46 מיליון דולר.

המגרש המדובר, ממוקם בין השדרה החמישית והשישית ורחוב 40 במנהטן ליד הספרייה העירונית של ניו יורק ובצמוד לבנין HSBC שבבעלות נכסים ובנין. למגרש היתר בנייה תקף עם זכויות בנייה המאפשרות הקמת מגדל מגורים ומלונאות בן כ-32 קומות בשטח בנוי של כ-20.9 אלף מ"ר.

השותפות בין אקרו לשותפיה במגרש בנויה כך שאקרו נדל"ן מחזיקה ב-54% מהזכויות, משפחת טייבר מחזיקה ב-24%, פולאר השקעות מחזיקה 12% וזיל פלדמן עצמו מחזיק ב-10% הנותרים. מהחברות נמסר כי הרווח הכולל מהמכירה יעמוד על כ-31 מיליון דולר סך הכל.

"בשנה האחרונה קיבלנו מספר הצעות לרכישת המגרש. ההצעה הראשונה עמדה על 71 מיליון דולר וחיכינו להצעה שתשכנע אותנו למכור שהגיעה עכשיו" כך אמר היום צחי ארבוב, בעלי אקרו נדל"ן.

"תמיד אפשר לחכות להצעות גבוהות יותר, ובשלב מסויים אפילו חשבנו לפתח את הנכס בעצמנו ולבנות. מכירת המגרש בעיתוי הנוכחי, במהלכו עלו המחירים במנהטן עד לרמתם שלפני המשבר שפקד את ארה"ב ב-2008, הינו מימוש אסטרטגיית החברה, אשר התמקדה באיתור חובות בתקופת המשבר על נכסים בפריים לוקיישן במנהטן, במחירים אטרקטיביים, השבחתם ומימושם ברווח במועד הנכון", לדבריו.