נדחתה בקשת העמותות החרדיות לצו מניעה נגד פסילתן בחריש

כזכור, הצעותיהן של העמותות נפסלו כיוון שלכאורה תיאמו את הצעותיהם במכרז ■ השופטת ריבי למלשטריך-לטר מבית המשפט המחוזי בחיפה קבעה כי: "ועדת המכרזים במקרה זה ביצעה עבודה יסודית, עקב בצד אגודל"

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (ד') את בקשת העמותות החרדיות שנפסלו על ידי ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל לצו מניעה כנגד פסילתן במכרז בחריש. כזכור, הצעותיהן של העמותות נפסלו כיוון שלכאורה תיאמו את הצעותיהם במכרז.

השופטת ריבי למלשטריך-לטר מבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים קבעה כי: "ועדת המכרזים במקרה זה ביצעה עבודה יסודית, עקב בצד אגודל. הועדה הביאה את הטענות בפני העותרת, ביקשה את תגובתן בכתב. נתנה אפשרות לשימוע בעל פה, לאחריו אפשרה הגשת סיכומים בכתב ולאחר כל זאת נתנה החלטתה המנומקת".

כמו כן, ציינה השופטת למלשטריך-לטר כי סיכויי העתירה נמוכים ואולי אף נמוכים במיוחד וכי היא לא מצאה לנכון להעתר לסעד הארעי או לצו הביניים המבוקש. העותרות ישאו בשכר טרחת המשיבות שתגובתם הוגשה לתיק בית המשפט טרם הדיון.

יש לציין כי לעמותות שנפסלו עדיין שמורה הזכות לערער לבית המשפט העליון או לנהל את המשפט בבית המשפט המחוזי, שעה שבשטח הפרויקטים יימשכו כמתוכנן .