נטייה לירידות שערים בנעילת המסחר בבורסה; טבע קפצה

יציבות בחוזים בוול סטריט; היחלשות המגמה החיובית באירופה ברקע אכזבה מהעובדה כי ה-ECB לא הוריד ריבית באירופה ■ נובל אנרג'י הודיעה על הגדלת עתודות הגז במאגר "לוויתן" ל-18 TCF - רציו עלתה ב-3.4%

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (ה') עם נטייה לירידות שערים ברקע היחלשות המגמה בבורסות אירופה וחוזים עתידיים יציבים בוול סטריט. באירופה נרשמה אכזבה מהעובדה כי הבנק המרכזי האירופי (ECB) לא הוריד את הריבית, בניגוד לחלק מהערכות בשוק על הורדת שיעור הריבית בשל הבעיות באיטליה. מניות "לוויתן" מרכזות עניין על רקע הודעת נובל אנרג'י על הגדלת עתודות הגז במאגר ומניית טבע מזנקת במחזור הגבוה בשוק בעקבות העלייה בוול סטריט אמש.

בוול סטריט ננעלו אמש המדדים במגמה מעורבת, לאחר שהדאו ג'ונס הרקיע שלשום לשיא כל הזמנים. סוגיית הקיצוצים התקציביים עדיין עומדת על הפרק, כאשר בממשל האמריקני מקווים להגיע לפשרה בנושא עד סוף השבוע. אתמול, התפרסמו בוול סטריט נתוני מאקרו מעודדים, ובראשם ספר הבז' ונתוני סקר ה-ADP.

במקביל, נמשך המו"מ להקמת ממשלה לאחר בחירות. לפיד, בנט ומופז חברו הבוקר לגוש הגדול ביותר בקואליציה הצפויה להתגבש, ודורשים מראש הממשלה נתניהו את תיקי האוצר והחוץ גם יחד. במקביל, ממשיכים ביש עתיד להתעקש על הדרישה לממשלה שתמנה 18 שרים בלבד.

טבע זינקה

מניות "לוויתן" עמדו במוקד, לאחר שנובל אנרג'י הודיעה על סיום קידוח "לוויתן 4" והגדלת עתודות הגז במאגר ל-18 TCF. נובל אנרג'י מחזיקה בכ-39.66% מהזכויות על "לוויתן", יחד עם דלק קידוחים ואבנר (22.67% כל אחת), ורציו שמחזיקה ב-15% מהזכויות. (לסיפור המלא)

טבע הודיעה אתמול יחד עם חברת אקטיב ביוטק על גיוס המטופל הראשון למחקר הקליני השלישי שלב III, המכונה CONCERTO, עם תכשיר הלקווינימוד. ההודעה על הלקווינימוד פורסמה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט אתמול, אך הקפיצה במניה החלה באמצע יום המסחר תוך שהיא מלווה במחזורי מסחר גבוהים מהממוצע, וזאת ללא כל הודעה נוספת מצד החברה.

דלק רכב בשליטתו של גיל אגמון סיכמה אמש את הרבעון הרביעי של 2012 ואת השנה כולה עם זינוק של כ-143% ברווח הנקי לכ-306 מיליון שקל או 3.26 שקלים למניה, זאת לעומת 126 מיליון שקל ב-2011. החברה ציינה נת כי "הפרשי השער גרמו לתנודות חדות ברווח הנקי בין הרבעונים של שנת 2012". (לסיפור המלא)

אי.די.בי המשיכה לרכז עניין לאחר מכירת כלל תעשיות. אי.די.בי פתוח דיווחה אמש על מכירת 10.64% מהון המניות של כת"ש, בעסקה מחוץ לבורסה לגוף מוסדי, במחיר 13.3 שקל למניה לעומת מחיר בסיס של 15 שקל למניית כת"ש הבוקר. בסה"כ קיבלה החברה תמורה של כ-223 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]