נובל אנרג'י מגדילה עתודות הגז ב"לוויתן" ל-18 TCF

מנכ"ל נובל , צ'ארלס דייווידסון: "הקידוח סיפק מידע נוסף לגבי היקף הגז במאגר" ■ כעת עוברת האסדה Ensco 5006 לרישיון "כריש", המוערך כי מכיל 3 TCF של גז טבעי ■ מנכ"ל וודסייד: "בטוח" ברכישת הזכויות ב"לוויתן"

נובל אנרג'י סיימה את קידוח "לוויתן 4" והגדילה את עתודות הגז במאגר מ-17 טריליון רגל מעוקב (TCF) ל-18 TCF של גז טבעי. בנוסף, הודיעה ענקית הקידוח כי האסדה המשמשת לקידוח המאגר, עוברת לרישיון "כריש" - שם צופה נובל למצוא כ-3 TCF של גז טבעי.

יו"ר ומנכ"ל נובל אנרג'י, צ'ארלס ד.דוידסון, מסר בתגובה כי "הקידוח המוצלח ב'לוויתן 4' סיפק לנו מידע נוסף לגבי היקף הגז העצום הנמצא במאגר".

בתוך כך, הבהירה נובל כי היא מסיטה את האסדה Ensco 5006 המשמשת לקידוח המאגר למאגר "כריש", ברישיון "אלון ג'" באגן הים התיכון. במאגר זה מקווה נובל למצוא עתודות גז בהיקף של 3 טריליון רגל מעוקב (TCF), והוא צפוי להגיע לסיומו ברבעון השני של השנה.

ברקע, נמשכים המגעים בין השותפים ב"לוויתן" לוודסייד פטרוליום, אשר מעוניינת לרכוש כ-30% מהזכויות במאגר. הצדדים הצהירו זה מכבר כי הם מחויבים להליך המשא ומתן ביניהם. מנכ"ל וודסייד, פיטר קולמן, הבהיר הלילה כי הוא בטוח" בסגירתה של העסקה, במסגרתה תרכוש וודסייד כ-30% מהזכויות במאגר.

נובל אנרג'י מחזיקה בכ-39.66% מהזכויות על "לוויתן", יחד עם דלק קידוחים ואבנר (22.67% כל אחת), ורציו שמחזיקה ב-15% מהזכויות.

נובל גם מחזיקה ב-47.06% מהזכויות ב"כריש", יחד עם דלק קידוחים ואבנר (עם 26.47% כל אחת).