דגמי מכוניות חדשות בישראל: קיה, טויוטה וסיאט

קיה משיקה משפחתית אסטרטגית חדשה, טויוטה משווקת את ה-RAV4 החדש ולסיאט יש סטיישן במחירי מיתון

חברת קיה החלה לשווק בישראל את הדור החדש של המשפחתית פורטה. על עיצוב החוץ והפנים החדש חתום המעצב הגרמני פיטר שרייר והיא חולקת את הפלטפורמה, המכללים המכאניים, מנוע ה-1.6 ליטר בהספק 130 כ"ס והתיבה האוטומטית בת 6 המהירויות עם אחותה-לקבוצה יונדאי I35.

הדגם ישווק ב-2 רמות אבזור. ה-LX ההתחלתית, שמחירה 127 אלף שקל כוללת בין השאר שש כריות אוויר, מזגן עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, רדיו דיסק מקורי עם דיבורית בלוטות' מובנית, מחשב דרך, בקרת שיוט ועוד. רמת הגימור הגבוהה EX מצוידת בנוסף בחישוקי "16 קלים, אורות LED ובקרת אקלים דיגיטלית. מחירה 129 אלף שקל. בחברה מעריכים כי בשנת המכירות הראשונה יימכרו כ-5,000 יחידות של המכונית.

טויוטה מתחילה לשווק השבוע את בארץ את הדור החדש של הג'יפון RAV4. הרכב החדש ארוך ורחב מקודמו, נמוך מעט וניצב על בסיס גלגלים, שהוארך ב-10 סנטימטרים מכובדים. נפח תא המטען גדל ב-240 ליטר לעומת הדגם היוצא. המנוע התקני, 2 ליטר בנזין, מייצר 151 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה (CVT) והוא מציג צריכה מוצעת מוצהרת של כ-14 קילומטרים לליטר.

כל הדגמים מצוידים בהנעה כפולה-קבועה, עם אפשרות לקיבוע התמסורת. רמת האבזור הבסיסית, שכוללת בין השאר חישוקים קלים ושבע כריות אוויר תעלה כ-180 אלף שקל. הרמה תעלה כ-200 אלף שקל. בחברה צופים שמכירות הרכב יסתכמו השנה בכ-1,000 יחידות.

ואילו צ'מפיון מוטורס משיקה "גרסת מיתון" של הסיאט איביזה סטיישן, שתהיה הסטיישן הזולה ביותר בארץ. היא מצוידת במנוע בנזין 1.4 ליטר בהספק 85 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית ומחיר 73,900 שקל, כולל ארבעה חלונות חשמליים, רדיו-דיסק מקורי, מערכת בקרת שיוט ועוד. הדגם האוטומטי, לשם השווה, עולה כ-107 אלף שקל.