יש אישור: חיילי האו"ם שנחטפו בסוריה שוחררו והועברו לירדן

גורמים רשמיים בירדן אישרו כי החיילים אכן הועברו לידיהם ושכעת עם עושים את דרכם לעמאן בירת המדינה ■ השחרור התעכב, ככל הנראה, בשל קושי של כוח האו"ם להגיע אל הכפר ג'מלה בו הוחזקו החטופים

אישור רשמי לשחרורם של 21 חיילי כוח אונדו"ף שנחטפו ביום רביעי בסוריה: גורמים רשמיים בירדן אישרו כי אנשי האו"ם שוחררו מידי כוחות המורדים והועברו לשטלונות במדינה. כעת עושה הכוח את דרכו אל בירת ירדן.

הבוקר מסרו כוחות המורדים הממוקמים בכפר ג'מלה שברמת הגולן הסורית כי הלחימה באזור הופסקה, דבר שאמור היה לסלול את הדרך לשחרורם של בני הערובה. ברשת אל ג'זירה דווח כי החל שחרור החיילים, אך לאחר מכן נמסר כי שחרורם הופסק מכיוון שכוח או"ם שהיה אמור לקבל אותם לרשותו מתקשה להגיע לאזור עקב חידוש הלחימה.

אמש שבה על עקבותיה שיירה של שמונה מכוניות מטעם האו"ם שהייתה בדרכה לחלץ את בני הערובה. "בגלל השעה המאוחרת והחשיכה שירדה - הוחלט שמאמצי החזרתם יימשכו מחר", אמרה אתמול דוברת מטעם האו"ם. היא הדגישה כי למרות ניסיון החילוץ הכושל, "הושגה הסכמה לגבי שחרורם".

החטופים: "מצבנו טוב"

אתמול ניהלו נציגי האו"ם משא ומתן עם ממשלת סוריה והמורדים להפסקת אש בגזרת הכפר ג'מלה, כדי שניתן יהיה לחלץ משם את 21 החיילים הפיליפינים שנשבו במקום. סוכנות הידיעות AP, כי קבוצת המורדים שמחזיקה בחטופים מעוניינת לשחררם על מנת להרחיקם מהאזור שבו מתנהלים קרבות עזים בינם לבין צבא סוריה ואף פנתה לבקש סיוע מהצלב האדום בהעברתם מהאזור.

הבקשה באה, ככל הנראה, על רקע דאגה לשלומם של החטופים ומחשש לפעולות שיינקטו נגד גדודי המורדים המעורבים במעשה, זאת במידה וייפגעו בני הערובה. "הם מעוניינים שהצלב האדום יאסוף אותם ויחלץ אותם", אמר דובר הצבא הפיליפיני. "אנו מקווים שבבקשה יש ממש וכי הם אכן ישוחררו. אנחנו מצפים שזה יקרה", הוסיף.

בווידאו שהפיצה שלשום קבוצת המורדים "קדושי ירמוּכ", נראו לראשונה שישה מבין החיילים הפיליפינים שנחטפו שלשום בגולן הסורי. "אנו בטוחים במקום הזה", אומר אחד החיילים המצולמים, היחיד שמדבר בסרטון בן ה-40 שניות. "אנו כאן כי בשעה שעברנו ליד הכפר ג'מלה החלה אש כבדה וארטילריה. אזרחים סייעו לנו. הם מארחים אותנו, ונותנים לנו מזון ומים".

במקביל, התגלעו חילוקי דעות בתוך הנהגת המורדים הסוריים. קצין בכיר בצבא המורדים, "צבא סוריה החופשי", הגנרל חוסאם א-דין אל עוואק, הגדיר אמש את החטיפה "שגיאה חמורה". הקצין אמר ל-BBC בערבית ש"תהליך השחרור יקרה בקרוב" והדגיש שקבוצת החמושים שביצעה את החטיפה "יצאה מכלל שליטה" ונקטה בפעולה ללא אישור של "הצבא החופשי".