רכישה ראשונה לנטפורמיקס: קונה חברה אמריקנית במיליוני דולרים

Netformx הישראלית רכשה את VARcompliance האמריקנית שמשלימה את הפעילות בתחום המכירות אונליין בין עסקים ■ התוכנה של נטפורמיקס מספקת מעין אוטומציה של בחירת המוצר המתאים שיספק המפיץ ללקוח הסופי

חברת נטפורמיקס (Netformx) הישראלית ראתה כבר הכל בחייה. מאז הוקמה בשנת 1994, חוותה החברה שנות גאות ושפל, פיטורים המוניים לצד גיוס ציבורי מוצלח (בבורסה המקומית), אבל לאחרונה ביצעה החברה בפעם הראשונה מהלך אסטרטגי של קניית חברה מתחרה. המדובר בחברת VARcompliance האמריקנית, שמשלימה את הפעילות של נטפורמיקס בתחום המכירות אונליין בין עסקים (B2B). סכום הרכישה עשוי להגיע, כתלות בעמידה באבני דרך, למיליוני דולרים.

נטפורמיקס, שנוסדה בשם אימג'נט, פעלה עד לתחילת העשור הקודם כמו סטארט-אפ ישראלי רגיל. בחברה השקיעו בין השאר חברת ההשקעות אמפל, פועלים השקעות, קרנות ההון סיכון אוורגרין וקונקורד, דוידי גילה, והתאגיד היפני טויו.

בשנת 2000, רגע לפני התפוצצות הבועה גייסה החברה כ-14 מיליון דולר בבורסה בת"א לפי שווי של 60 מיליון דולר. כמו בהרבה חברות במרחב הטכנולוגי, ב-2001 התחילה התקופה הקשה. רוב עובדי החברה, שהעסיקה בשיא כ-120 עובדים, פוטרו, והחברה עמדה על סף סגירה.

נטפורמיקס הצליחה להישאר עם הראש מעל המים, עברה שינוי בפעילות, ב-2005 מינתה מנכ"ל חדש, איתי ברקת, וב-2009 נרכשו רוב מניות החברה ע"י קרן הפרייווט אקוויטי SGE, מבית ההשקעות Susquehanna, תמורת כ-12 מיליון דולר. בישראל, מעסיקה החברה היום בישראל כ-100 מתוך 140 העובדים שלה, שעוסקים בפיתוח, החברה מוכרת בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בשנה ורווחית.

הפתרונות שמספקת נטפורמיקס מיועדים עבור המפיצים של מוצרי טכנולוגיה, בעיקר בתחום ציוד התקשורת. התוכנה שלה מספקת מעין אוטומציה של בחירת המוצר המתאים שיספק המפיץ ללקוח הסופי, לפי פרמטרים כגון מחיר, כדאיות המכירה עבור המפיץ, התאמה טכנית לתכנון הרשתות וכדומה.

החברה שנרכשה, VARcompliance, מספקת למפיץ גם יכולת לנהל את ההסמכות המקצועיות של כל יצרן טכנולוגיה, מה שיכול לבוא לידי ביטוי בהנחות ניכרות ברכישת המוצרים ע"י המפיץ ובהגדלת הרווחיות.

לדברי ברקת, הרכישה "מכפילה את נתח השוק הפוטנציאלי שהחברה יכולה להגיע אליו", והיא "אינה האחרונה" שמתכוונת החברה לעשות. את ההזדמנויות העתידיות של נטפורמיקס הוא רואה ביכולת לספק תכנון רכישה אופטימלי עבור ספקי ציוד להקמת Data Centers, שהולכים ותופסים מקום מרכזי בעולם המחשוב של היום.