תיא תקשורת תקבל נתח של 18 מיליון דולר מתביעה נגד דיסני

תיא מחזיקה 30% בחברת אווסקו הבריטית, אשר זכתה בתביעה נגד דיסני בנוגע לזכויות היוצרים של פורמט השעשועון "מי רוצה להיות מיליונר"

תיא תקשורת, חברת האחזקות בתחום התקשורת, תקבל 18 מיליון דולר, כתוצאה מתביעת ענק סביב זכויות הפורמט "מי רוצה להיות מיליונר?", לפיה הפסידה חברת דיסני 319 מיליון דולר. תיא מחזיקה 30% בחברת אווסקו הבריטית, וזו מחזיקה 27% מסוני, שהיא בעלת השליטה בחברה שזכתה במשפט, סלדור.

ב-2010 הוחלט במשפט מושבעים בארה"ב כי חברת דיסני הסתירה את רווחיה מהשעשועון המצליח "מי רוצה להיות מיליונר?" מחברת סלדור, שהשקיעה בהפקת פיילוט התוכנית.

בשבוע שעבר קבע בית משפט פדרלי כי ההחלטה עומדת על כנה ודחה את בקשת דיסני למשפט חוזר. נקבע כי ענקית המדיה תשלם 319 מיליון דולר, כ-50 מיליון דולר יותר מהסכום שקבע חבר המושבעים.

מקורה של התביעה כבר בשנת 2004, אז קבעה סלדור כי דיסני נקטה בשיטות חשבונאיות מפוקפקות בכדי להסתיר את רווחיה מהחברה, שבאחד מגלגוליה הקודמים סייעה ליוצרי הפורמט בשלבי ההפקה המוקדמים. סלדור הייתה אמורה לקבל 50% מהרווחים.

בפברואר 2010 החליטה תיא תקשורת, המחזיקה באולפני הרצליה, להשקיע מעבר לים ורכשה 30% מחברת אווסקו הבריטית בכ-5 מיליון דולר - לאחר ששוויה של החברה ירד משמעותית במשבר הגדול של 2008.

בזמן הרכישה כבר התנהל המשפט, וכעת התברר כי אווסקו תקבל 60 מיליון דולר מסכום הפיצוי. על-פי דיווח לבורסה, הדירקטוריון של החברה החליט לחלק את הסכום, בחודשים הקרובים, לבעלי המניות בחברה, בניכוי הוצאות ומסים.

פסיקה משמעותית לגבי זכויות יוצרים

לחברת אווסקו יש 4 חטיבות, שהמשגשגת ביניהן הקימה מערכי מסכי LED מתקדמים לאירועים גדולים כמו האולימפיאדה, האירוויזיון ותערוכות רכב סביב העולם.

בתיא, שהיו"ר שלה הוא עמי גניגר ומנכ"לה הוא יואב פרץ, מתכננים להגדיל את הפעולות בחברה ולהעשיר גם את פעילות המדיה וההפקה שלה.

להחלטה שנפלה בתיק "מי רוצה להיות מיליונר?" יש משמעויות נרחבות לכל מה שקשור לזכויות יוצרים. מערכת המשפט בארה"ב נתנה גיבוי לגופים המפיקים ולכוחם על היצירה, על פני לצד הגופים המפיצים והמשדרים.