בעלי עניין ברדוור מימשו בחודש האחרון מניות בכ-11 מיליון ד'

המנכ"ל, רועי זיסאפל, מימש מניות תמורת 3.7 מיליון דולר, ואביו יהודה, היו"ר, מימש תמורת 5.3 מיליון דולר ■ החברה מתכננת לבצע ספליט במניה

שוק המניות האמריקני לוהט. כל כך לוהט, שרמה של 15,000 נקודות למדד הדאו ג'ונס נראית קרובה למדי, ממש במרחק נגיעה. כל כך לוהט, שלא מעט מניות ישראליות מדגדגות מלמטה רמות שיא ישנות, או נוסקות לרמות שיא חדשות. אחת מהן היא רדוור מבית היוצר של משפחת זיסאפל.

רדוור, המתמחה בניתוב עומסים ברשת האינטרנט, נסגרה ביום שישי האחרון על מחיר שיא חצי שנתי - 38.55 דולר - המשקף לחברה שווי של 851 מיליון דולר, ורחוק רק ב-3% ממחיר השיא השנתי שלה, 39.73 דולר.

נתונים אלה לא נעלמו מעיני חלק מבעלי העניין בחברה, ואלו מימשו בחודש האחרון מניות של רדוור תמורת סכום כולל של 10.5 מיליון דולר - כך עולה ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין.

מטבע הדברים, המממש הכבד ביותר הוא יהודה זיסאפל, יו"ר החברה ובעל המניות הגדול ביותר בה. זיסאפל האב מכר מניות תמורת 5.3 מיליון דולר ונותר עם החזקה של 12.8% מההון - החזקה ששווה 108.9 מיליון דולר. בנו רועי זיסאפל, המכהן כמנכ"ל החברה, מכר מניות תמורת 3.7 מיליון דולר, וירד להחזקה של 6.2%, ששוויה 52.8 מיליון דולר.

במהלך כל 2012, לשם ההשוואה, בעלי העניין ברדוור מכרו מניות תמורת 11.1 מיליון דולר - כ-1 מיליון דולר מתוכם בגין מכירות של זיסאפל האב, ו-5.1 מיליון דולר מכירותיו של זיסאפל ג'וניור.

הביצועים מצדיקים את הזינוק

נסיקת המניה, אגב, דוחפת את דירקטוריון רדוור לבצע ספליט במניה - מהלך שכיח שמתבצע כשמניה נוסקת לרמות שיא, וזאת מתוך מטרה להמשיך ולהזין את הגאות בה, הן על ידי הגדלת ההון הצף (במונחים אבסולוטיים) והן על ידי הפיכת המניה לפחות יקרה (רק למראית עין, לא על בסיס שווי החברה). לפי הזימון שפרסמה רדוור לקראת האסיפה הכללית של החברה, שתתקיים ב-27 בחודש, תבצע החברה ספליט של 1:2, וזה אומר שמחיר המניה יקטן חלקי 2, והון המניות יגדל פי 2.

עוד עולה מהזימון כי ברדוור יש ארבעה בעלי עניין מוסדיים שמחזיקים יחדיו ב-28.3% מהון החברה. הגדול שבהם הוא קרן יורק, אשר לה החזקה של 9.4%.

מלבד הגאות החזקה בשוקי ההון, מניית רדוור חייבת את החיבוק הלוהט שהיא מקבלת מציבור המשקיעים לתוצאותיה הכספיות. את הרבעון הרביעי של 2012 סיימה החברה עם הכנסות של 49.8 מיליון דולר - גידול שנתי של 11%. הרווח הנקי עמד על 9.1 מיליון דולר, לעומת 6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011. החברה נסחרת לפי מכפיל רווח 22, על בסיס התחזית הממוצעת לרווח למניה בשנה הנוכחית.