ירידות קלות בסיום המסחר בבורסה; טאואר זינקה ב-7.5%

מדד המעו"ף רחוק כ-7.6% משיא כל הזמנים בשער 1,340 נקודות ■ בנק ישראל פרסם את פרוטוקולי הריבית ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-787 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ב') במגמה מעורבת במשך מרבית היום ונסגר בנטייה לירידות, ברקע מגמה שלילית באירופה ופתיחה מעורבת בוול סטריט. מדד המעו"ף, נציין, נמצא בשיא של שנה וחצי ומרוחק כ-7.6% משיא כל הזמנים בשער 1,340 נקודות. המסחר בוול סטריט החל ב-15:30 שעון ישראל, על רקע המעבר בארה"ב לשעון קיץ. מחזור המסחר הסתכם בכ-787 מיליון שקל.

בבורסה המקומית, נתמכים המשקיעים בחדשות מעודדות בדבר גיבושה של קואליציה עם 23 שרים, בעוד יאיר לפיד מיש עתיד מסתמן כשר האוצר הבא, ואילו נפתלי בנט מהבית היהודי יקבל את תיק שר התמ"ת. (לסיפור המלא)

בתוך כך, בנק ישראל פרסם היום את הפרוטוקולים של דיוני הריבית לחודש פברואר, שבמהלכן החליטה הוועדה המוניטארית של הבנק להותיר את הריבית במשק על כנה - ברמה של 1.75%.

בועת אג"ח בדרך? מקור בשוק: "לא זוכר כזו התנפלות"

אסף שאול, סמנכ"ל השקעות אלפא פלטינום קרנות נאמנות, אמר כי "לצד המעקב אחר המעוף שעשוי לשבור שיא, שווה לשים לב היום לשוק האג"ח. לפי עקום המק"מ והערכות האנליסטים, הריבית תרד החודש ב-0.25%, נתון זה מגולם כמעט במלואו. להערכתנו, עליית תשואות חדה באג"ח ל-10 שנים בארה"ב לרמה של 2.05%, תגרום גם לעליית תשואות בישראל בימי הקרובים".

בשווקים הגלובליים, מספק דוח התעסוקה שפורסם ביום ו' בוול סטריט דלק לשווקים, כאשר מדד הדאו ג'ונס קבע שיא היסטורי שלישי ברציפות ומדד ה-S&P 500 מרחף קרוב לשיא כל הזמנים. לפי הנתונים, נוספו למשק האמריקאי כ-236 אלף משרות בחודש פברואר ושיעור האבטלה ירד ל-7.7% (שנתי). התחזיות בשוק היו מתונות בהרבה וצפו יצירה של כ-163 אלף משרות בלבד ושיעור אבטלה של 7.9%.

טאואר זוכה בפרוייקטים

חברת טאואר הודיעה היום כי זכתה במספר פרויקטים של לקוחות בשוק ה-FEM (ה-Front-End Module) - שבבים עבור סמארטפונים ומחשבים ניידים. לפי הערכות בשוק, תחום זה מכניס לטאואר עשרות מיליוני דולרים בשנה והחברה הגדילה את נתח השוק שלה בתחום.

חלון הזמנים להשגת הבנות בין נוחי דנקנר ובין נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות שבשליטתו, הולך ונסגר: אתמול השיבו מחזיקי האג"ח בשלילה ליוזמה של דנקנר למתן אורכה לתקופת האופציה שניתנה לאיש העסקים הארגנטינאי, אדוארדו אלשטיין, להשקעה של 75 מיליון דולר בגנדן - החברה האם של אי.די.בי אחזקות.

אלביט הדמיה ריכזה עניין, על רקע זימון נאמני האג"ח של החברה (סדרות א', ג' ,ד' ה, ו',ז' ו-1) אסיפות התייעצות, על מתווה הסדר החוב המוצע של החברה ומצבה העסקי.

מנופים , בשליטתם של מרקוס וובר ואברהם נניקשווילי, דיווחה אתמול צפויה לרשום הפסד של מעל 100 מיליון שקל בדוחות לסיכום שנת 2012, בעיקר כתוצאה מהפחתת שווי של קניון ארנה.

דלק קידוחים ואבנר הודיעו ביום ו' כי בכוונתן להשתתף בקידוח האקספלורציה "כריש 1" ששייך לרישיון "אלון C". הקידוח יתחיל בימים הקרובים וימשך כ-3 חודשים. עלות הקידוח מוערכת בכ-90 מיליון דולר. זאת, לאחר שנובל אנרג'י הודיעה על הגדלת עתודות הגז ב"לוויתן" ועל הסטת אסדת הקידוח במאגר לרישיון "כריש".

לאור ההתפתחויות האחרונות, יוצאים היום ב-USB בסקירה חיובית על קבוצת דלק . האנליסט רוני בירון מותיר המלצת "קנייה" על המניה ומעלה את מחיר היעד שלה ל-1,145 שקלים לעומת 1,050 שקלים.

מיקרומדיק הפועלת בדיאגנוסטיקה סרטנית, הודיעה כי החברה הבת זטיק טכנולוגיות, העוסקת בפיתוח מוצרים לאיתור ואבחון של מחלת הסרטן, חתמה על הסכם עם חברת Biomics Biotechnologies הסינית לאספקה והפצה בסין של מוצר ה-CellDetect שלה, המיועד לאיתור וזיהוי של סרטן צוואר הרחם.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]