בעלי הקרקעות צפונית לשדה דב: "אנחנו לא כרישי נדל"ן"

המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון ביום חמישי הקרוב בבקשות הערר שהוגשו כנגד תוכנית הבנייה במתחם 3700 שמיועד ל-12 אלף יחידות דיור

ביום חמישי הקרוב תכריע וועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה את גורל הקרקעות בתוכנית 3700 בצפון תל אביב, הממוקמת בין שדה דב להרצליה. הוועדה תדון ב-21 העררים שהוגשו למועצה כנגד התוכנית.

בחודש יולי 2012 אישרה הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מתן תוקף לתוכנית לפיה על הקרקע הכוללת 1,900 דונם שבה מחזיקים בעלים פרטיים, יוקמו 12 אלף יחידות דיור, 140 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, 1,250 חדרי מלון, ו-64 אלף מ"ר שטחי מסחר. למרות אישורה הסופי של התוכנית ודחיית ההתנגדויות, הגישו המתנגדים 21 עררים לוועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה שתדון בהם ביום חמישי הקרוב.

העררים הוגשו בחלקם על ידי ארגונים סביבתיים, על ידי דיירי פרויקטים סמוכים שאינם מעוניינים בבנייה בסמוך אליהם וגם על ידי חלק מבעלי הקרקע עצמם הטוענים כי אישור התוכנית במתחם לפני פינוי שדה דב הוא שגוי, בשל העובדה כי נכון להיום חלה על המתחם מגבלת גובה שמטיל שדה התעופה. לטענתם, יש להמתין לפינוי שדה דב בהתאם להחלטת הממשלה, שנכון להיום עומד על שנת 2018, ואז לאשר תוכנית שתאפשר זכויות בנייה מוגדלות והקמת בניינים רבי קומות.

"מיעוט צעקני"

בעלי הקרקעות התומכים בתוכנית שיגרו הבוקר מכתב לחברי המועצה הארצית המיוצגים על ידי עו"ד מירי דונין, ובו כתבו: "איננו כרישי נדל"ן, רובנו רכשו את הנכס לפני למעלה מ-70 שנה בכסף מלא, וקיווינו ליהנות ממנו. כל השנים שילמנו מס רכוש וחלקנו לא יכול היה לעמוד בנטל המסים ומכר את הקרקעות בפרוטות. חלקנו משווע שהנכס ישמש לנו לפנסיה וחלקנו כבר לא יזכה ליהנות מרכוש זה וגם לא ילדינו".

עוד ציינו בעלי הקרקעות במכתבם כי "כבעלי הקרקעות ראינו במהלך השנים את הפרויקטים המוקמים סביבנו - אזורי חן, מגדלי נאמן, סי אנד סאן, ומנדרין - ועל השטח שלנו מתקיים הוויכוח עד היום".

הם מוסיפים כי בעלי הקרקעות המתנגדים לתוכנית הם "מיעוט צעקני", והכנת תוכנית אחרת משמעותה לפחות עשור נוסף של הליך תכנוני.

"אנו מבקשים מכם, אנא אל תתנו לתוכנית ליפול הפעם. כל השנים שילמנו, חיכינו, תנו לנו ליהנות מרכושנו".