מזור מפרסמת: 99% דיוק בניתוחי עמוד שדרה

מזור רובוטיקה, שפיתחה רובוט לניתוחי עמוד שדרה, פירסמה בכתב העת European Spine Journal מאמר מניסוי שעקב אחרי השימוש במוצר שלה אצל חולים שלהם דפורמציה בעמוד השדרה

גם לאחר תחילת המכירות בתחומי המכשור הרפואי, החברות עדיין לא פטורות מעריכת ניסויים קליניים ומחקרים על המטופלים במוצרים. מטרת הניסויים הפוסט-שיווקיים היא לעודד את אימוץ המוצר על ידי הקהילה הרפואית, והם לעיתים חשובים לאימוץ המוצר עוד יותר מן המחקרים הנדרשים לאישור השיווק.

חברת מזור רובוטיקה , שפיתחה רובוט לניתוחי עמוד שדרה, והנסחרת בבורסה בתל אביב ובארה"ב באמצעות תעודת ADR (תעודת מעקב אחרי מניה בבורסה זרה) הודיעה היום כי פרסמה בכתב העת European Spine Journal מאמר מניסוי שעקב אחרי השימוש במוצר שלה אצל חולים שלהם דפורמציה בעמוד השדרה, על ידי ד"ר איזידור ליברמן ממכון Texas Back Institute.

מדובר בניתוחי גב מורכבים במיוחד, ופלח שוק זה מהווה הזדמנות לשימוש בטכנולוגיות לשיפור הדיוק כמו זו של מזור. בניסוי נמצא כי 99% מהשתלים שמוקמו על ידי המערכת של מזור, מוקמו בהצלחה. מחקרים קודמים הראו כי בפרוצדורות שבוצעו ללא רובוט, היו סיבוכים בכ-5% מהמקרים.