השמועה הייתה מוקדמת?

"משחק העונה" יגלה האם השמועות על מותה של ברצלונה היו מוקדמות

ברצלונה-מילאן, ליגת האלופות, יום ג' מ-21:00, ערוץ הספורט

גם אם כדורגל, אפילו ברמות הגבוהות ביותר שלו, אינו כוס הבירה שלכם, הרי שניתן היה ללמוד משהו על האופי האנושי מהדרך שבה התייחסה התקשורת למועדון הכדורגל של ברצלונה בשבועיים האחרונים.

לא צריך להיות קטאלוני עם צלקות ממלחמת האזרחים בספרד, כדי להודות ש"בארסה", כפי שהיא מכונה בחיבה בפי אוהדיה, הציגה בשנים האחרונות כדורגל מושלם, יותר מכל קבוצה אחרת בהיסטוריה של המשחק. אך הנה, דווקא משנתגלו סדקים ראשונים בשיטה, כולל משהו כמו שלושה ימי חולשה של ליונל מסי, עטה עליה התקשורת והוכיחה ששום דבר אינו מפריד, מהותית, מהקהל צמא הדם שהיה נאסף סביב הקולוסאום, לזה שפוקד את היכלי הכדורגל של אירופה, למעט העובדה שהאחרון משלם כנראה יותר עבור חולצה מקורית של אליליו.

התנועה ברחובות אולי לא תיפסק כליל בשעת המשחק, אבל תדעך משמעותית - נתון שבגלל צפייה משותפת (בפאבים ובבתים), לא יתבטא כראוי בטבלאות הרייטינג. "משחק העונה" בכדורגל האירופי ישוחק, ובסיומו יתברר האם הצליחה מילאן לעשות את הבלתי-ייאמן, או שמא השמועות על מותה של ברצלונה הגדולה בטרם עת, היו מוקדמות מעט.

מאסטר בהישרדות

"מאסטר שף", משדר מיוחד, יום ג' 21:00, ערוץ 2 קשת

בזמן שצ'אבי ואינייסטה ינסו לבשל עבור מסי את הקאמבק של בארסה, ינסו ב"קשת" לעבור את הערב הזה בשלום. בערוצי הברודקאסט לא אוהבים להודות בכך, אבל הם הנהנים העיקריים מהעיוות בשיטת המדידה של צפייה באירועי ספורט גדולים שהרייטינג שלהם בטבלאות, נמוך מאחוזי הצפייה האמיתית בהם. מה עושים כדי לסתום את החור? מעין ליגת אלופות משלהם, בהשתתפות כוכבי "מאסטר שף". הניסיון לסחוט עוד את הלימון נוטף הרייטינג הזה, מעורר בי תחושת אי-נוחות, למרות (ואולי אף בגלל), שמאוד אהבתי את העונה המקורית: כל מי שמתעסק קצת באוכל יודע שאין דבר עצוב יותר מלקחת מנה שרק אתמול הייתה מעוררת התפעלות, לשלוף את שאריותיה מהמקפיא, לחמם במיקרוגל ולהגיש פושר.