האקר רוסי פרסם נתונים פרטיים של סלבריטאים בארה"ב

בין הנחשפים היו מישל אובמה, הילארי קלינטון, ג'יי-זי, מל גיבסון, אשטון קוצ'ר ודונלד טראמפ

האקר אלמוני פרסם באתר רוסי נתונים פרטיים רגישים, בהם מספרי ביטוח לאומי, של שורת סלבריטאים ונבחרי ציבור בארה"ב, ביניהם הגברת הראשונה מישל אובמה, סגן הנשיא ג'ו ביידן, מזכירת המדינה לשעבר הילארי קלינטון, הזמר ג'יי-זי, השחקנים מל גיבסון ואשטון קוצ'ר, דונלד טראמפ ואחרים.

מאוחר יותר התברר שמספרי הביטוח הלאומי, שהם תחליף למספרי זהות בארה"ב, של גיבסון ואחרים שפורסמו היו נכונים. ככל הידוע, דוחות האשראי של חלק מהדמויות שנחשפו היו אמינים. הדוח על ביונסה התייחס ל"חברת ניהול עסקים לבדרנים".

אישי ציבור וידוענים נוספים שמספריהם האישים פורסמו באתר הם מפקד משטרת לוס אנג'לס צ'רלי בק, מנהל האף.בי.איי. רוברט מילר, התובע הכללי אריק הולדר, ארנולד שוורצנגר, ביונסה נואלס, קים קרדשיאן, פריס הילטון ובריטני ספירס. ההאקר הוסיף שמות עם הזמן - טראמפ וספירס לא הופיעו ברשימה הראשונה, למשל. גם הנתונים של מישל אובאמה ושוורצנגר הופיעו רק כעבור זמן.

כל העמודים שהוצגו מציינים תאריכי לידה, מספרי ביטוח לאומי, כתובות קודמות ומספרי טלפון תחת תצלומי ראש. יש גם קישורים לדוחות אשראי של האישים, מלבד ביידן וקלינטון.

האתר שבו פורסמו הדפים רשום תחת הדומיין .su , שהיה שייך לבריה"מ. משטרת לוס אנג'לס והאפ.בי.איי. מסרו בתגובה שהם מודעים לפרסום, מבלי לפרט.

קישור הטוויטר של ההאקר צייץ את כתובת האתר ואת המסר ברוסית "הלו, עולם, אנחנו חשופים. המטרה שלנו היא להראות לכם שזהו רק אחד הקלפים בשרוול שלנו, הזאבים הבודדים".