גוגל השיקה בארץ שירות ניווט במכשירי אנדרואיד ללא תשלום

השירות של גוגל כולל ניווט קולי, עדכונים על עומסי תנועה, הקלדה קולית של מקום היעד, ניווט על מפה מתצלום אוויר וגם ניווט רגלי

ענף אפליקציות הניווט הסלולריות המקומי, הפך אתמול בלילה (ג') לתחרותי יותר. חברת גוגל השיקה ללא שום הודעה את שירות הניווט שלה למכשירי אנדרואיד. כל משתמש שמחזיק סמארטפון עם מערכת ההפעלה של החברה, לא צריך לעשות שום דבר נוסף, פרט מלהפעיל את אפליקציית המפות שכבר מותקנת בטלפון ואז לבחור באופציית הניווט.

שירות הניווט של גוגל הושק בארה"ב כבר בסוף 2009 והוא הגיע גם למדינות נוספות ברחבי העולם. מדובר בשירות ללא תשלום, שנותן ערך נוסף למכשירי החברה, עבור צרכנים שלא מעוניינים להוריד את אפליקציות הניווט המתחרות, שלא תמיד פועלות על כל מכשיר או דורשות רוב הזמן התשלום על הורדה שלהן.

השירות של גוגל כולל ניווט קולי, עדכונים על עומסי תנועה, הקלדה קולית של מקום היעד, ניווט על מפה מתצלום אוויר וגם ניווט רגלי. שירות התחבורה הציבורית של גוגל, המאפשר לקבל ניווט הכולל נסיעה באוטובוסים, עדיין לא זמין בארץ. יכולת נחמדה מאוד בניווט ברכב, הוא תצלום פנורמי (Street View) של נקודת היעד, כאשר מגיעים אליה. בצורה הזו, ניתן לזהות בדיוק היכן נמצא המקום אליו רוצים להגיע.

כאמור, השירות של גוגל זמין גם במדינות נוספות וניתן להפעיל אותו גם שמבקרים בניו יורק, מבלי להוריד שום עדכון לתוכנה. בגוגל מאפשרים הורדה של אזורים שונים במפה לתוך הסמארטפון, כך שניתן להשתמש בו גם ללא חיבור לאינטרנט. מלבד היכולת הזו, האפליקציה צורכת כל הזמן נתונים מרשת האינטרנט הסלולרית.

תחרות בריאה

בישראל קיימים היום 3 שירותי ניווט עיקריים פרט לגוגל. אפליקציית Waze הפופולארית והחינמית, המשמשת גם כרשת חברתית לדיווחי עומסי תנועה, M8 של טלמפ, הניתנת להורדה ללא תשלום וכוללת מגוון רב של שירותי ערך מוסף לנסיעה (הזמנת חנייה ומקום במסעדה).

אפליקציית iGO Primo של חברת NNG שהחלה לפעול בישראל רק השבוע במכשירי אנדרואיד, כאשר בגרסת אייפון היא קיימת כבר זמן רב. ההבדל בין iGO לשאר האפליקציות בשוק, שהיא דורשת תשלום על שירותיה - 260 שקל (פרט לימים בודדים בשנה, בהן ניתן להוריד אותה בחינם).

המשתמש הישראלי רק ירוויח מהתחרות, כמו שווייז גרמה למתחרות להציע את הפתרונות שלהם ללא תשלום ולחפש מודל הכנסות של שיתופי פעולה עם שירותים משלימים או גבייה כספית על עדכונים, גוגל כנראה תגרום למתחרות לשפר את המוצר שלהם ולהתאים אותו ליותר ויותר דגמי אנדרואיד בשוק. כמו כן, צריך לזכור שחבילות הגלישה בחו"ל הפכו לנוחות יותר, אצל חלק ממפעילות הסלולר בישראל, כך שניתן לנווט עם הרכב בברצלונה בעזרת אפליקציות חינמיות, מבלי לרכוש מפה ייעודית.