למרות הקרע עם ההנהלה: יועמ"ש רשות השידור לא עוזבת

חנה מצקביץ' הודיעה כי אין בכוונתה לעזוב את התפקיד, למרות מה שמגדירים בוועד המנהל כ"אי-אמון" בה ■ המשנה ליועמ"ש, עו"ד אבי ליכט, יכריע בנושא

היועצת המשפטית של רשות השידור לא תוחלף, כך מסתמן. זאת למרות הקרע העמוק בין עו"ד חנה מצקביץ' ובין הנהלת רשות השידור והוועד המנהל.

בימים האחרונים הודיעה מצקביץ' כי אין בכוונתה לעזוב את התפקיד, למרות מה שמגדירים בוועד המנהל של הרשות "אי-אמון" בה, ומי שצפוי להכריע בנושא הוא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט.

בתקופה האחרונה ערכה עו"ד דפנה גלוק מלשכת המשנה ליועץ המשפטי פגישות עם חברי מליאה ברשות השידור, בכדי לבחון את עמדתם בעניין תפקודה של מצקביץ'. ככל הנראה, גורמים במליאה לא הביעו מורת-רוח מהתנהלותה. לאור הדברים צפוי ליכט שלא למצוא מקום להעבירה מתפקידה.

בפגישה באוקטובר האחרון, אמרו יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, והמנכ"ל, יוני בן-מנחם, לליכט כי הם איבדו את האמון במצקביץ', וביקשו ממנו לבחון דרכים לגבי המשך כהונתה.

מצקביץ' נוקטת בקו קטגורי נגד מעשים רבים של הנהלת הרשות, ובין היתר אינה מגבה אותה בכל הקשור לתפקידו של זליג רבינוביץ', כאחראי על הרפורמה, אשר אגודות העיתונאים מנהלות נגדו מהלך משפטי. ליכט בדק את הנושא מול מצקביץ', אשר דחתה את הדברים על הסף.

במכתב ששלח לאנשי הרשות בדצמבר האחרון, כתב ליכט כי "מצקביץ' טענה כי הניסיונות להעבירה מתפקידה, לצד התעמרות מתמשכת בה ובלשכה המשפטית כולה, הם חלק מניסיון לפגוע בשומרי הסף ברשות. היא אף דחתה את ההצעה לתפקיד אחר או לפרישה מוקדמת".

ליכט וגלוק מונו על-ידי היועמ"ש להגיש לו המלצות באשר להתרחשות ברשות. "אבקש לשוב ולהדגיש את החשיבות הרבה שאנו רואים בתפקוד עצמאי, מקצועי ונקי מלחצים של הלשכה המשפטית ברשות השידור", כתב ליכט לגילת.

ברשות השידור סירבו להגיב.

מלשכת היועץ המשפטי נמסר כי "הבדיקה טרם הסתיימה, והיא בשלביה הסופיים".

עיתונאי הרשות בעיצומים

בתוך כך, נוקטים היום עיתונאי רשות השידור בעיצומים, והם צפויים לעזוב את עמדותיהם ברדיו ובטלוויזיה בין השעה 17:30 ל-18:30. זאת לאור "אי-קיום משא-ומתן בנושאי הגג שבמחלוקת", ובהם מה שהם מכנים "הפגיעה המתמשכת בזכויותיהם המקצועיות והכלכליות" ואי-ההתייחסות של ההנהלה לדרישות העובדים.

"האחריות לתוצאות המשבר כל-כולה על הנהלת רשות השידור ועל מוסדות הרשות", כתבו העובדים בחוזר שהוציאו.

בהנהלת הרשות האשימו את העובדים עצמם ותלו את העיתוי בבחירות לאגודות העיתונאים המתקיימות היום. "אגודות העיתונאים מובילות את כלל עובדי הרשות לעבר פי התהום, הן מותחות את חבל הסבלנות וההתחשבות של ציבור משלמי האגרה", מסרו ברשות.