IDC: טאבלטים מבוססי אנדרואיד יעקפו את האייפד ב-2013

חברת המחקר: האייפד צפוי להוות 46% מסך מכשירי הטאבלט שיימכרו ב-2013, ירידה לעומת השנה שעברה ■ נתח השוק של מכשירים המבוססים על פלטפורמת האנדרואיד צפוי לגדול ל-49% השנה מ-42%

מגוון הולך וגדל של מחשבי טאבלט מבוססי אנדרואיד - קטנים יותר וזולים יותר - יכרסמו השנה בנתח השוק של אפל. את המכשירים הללו מייצרות, בין השאר, גוגל ואמזון.

מספר מכשירי האייפד והאייפון שצפויים להימכר ימשיך לגדול בשיעורים ניכרים, אך היריבה העיקרית של אפל, סמסונג, כמו גם חברות אחרות, פגעה באפל על-ידי שילוב של שיווק מתוחכם, היצע רחב של מכשירים ואימוץ מהיר של טכנולוגיה.

מחר (ה') צפויה סמסונג לחשוף את הדור הרביעי של ספינת הדגל שלה בתחום הסלולר - הגלקסי - המכשיר שהצליח להדיח את האייפון מן המקום הראשון במשך חלק מן השנה הקודמת.

ביום שלישי השווה האנליסט פיטר מייסק מבנק ההשקעות Jefferies את אפל לבלקברי. הוא אמר כי האייפון מצוי כעת במגננה מול המכשירים של סמסונג.

"היסטורית, כשיצרני מכשירי טלפון מתדרדרים מבחינת הפופולריות שלהם (לדוגמה, ה-Razr, בלקברי, HTC), הם מתדרדרים מהר יותר ורחוק יותר מהצפוי", אמר מייסק.

כעת, חברת המחקר IDC אומרת כי אפל עשויה להתחיל לאבד את ההובלה שלה גם בשוק מחשבי הטאבלט, על אף שהיא ניצבת בראש הרשימה מבחינת היצרנים.

האייפד צפוי להוות 46% מסך מכשירי הטאבלט שיימכרו בשנת 2013, ירידה לעומת השנה שעברה, שבה עמד הנתון על 51%. נתח השוק של מכשירים המבוססים על פלטפורמת האנדרואיד צפוי לגדול ל-49% השנה, לעומת 42% בשנה שעברה.