שטייניץ: "יהיה תקציב קשה! פופוליזם - חיים קשים למשק"

שר האוצר בכנס הרצליה: "לממשלה ישנן שתי אלטרנטיבות: או לעשות לעצמה חיים קשים, לרסן ולקצץ את מה שצריך - או לעשות לעצמה חיים קלים ולהימנע מההתאמות הנדרשות"

"התקציב הבא הוא תקציב קשה! הוא אומנם תקציב מרחיב, לא מקצץ אך התחייבויות הממשלה יהיו גבוהות באופן משמעותי מההתחייבויות הרגילות", כך אמר היום (ד') שר האוצר היוצא יובל שטייניץ בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה בבינתחומי הרצליה.

לדברי שר האוצר, "לממשלה ישנן שתי אלטרנטיבות: או לעשות לעצמה חיים קשים, לרסן ולקצץ את מה שצריך - וזה יהיה תקציב קשה, אך חיים קשים לממשלה פירושה חיים טובים לכלכלת ישראל. זה לא פופולרי אבל זה נכון. לחלופין הממשלה יכולה לעשות לעצמה חיים קלים ולהימנע מההתאמות הנדרשות. היא אולי תהיה פופולרית אך למשק יהיו חיים קשים".

"צריך לשאוף לגרעון של 3% ורק כך דירוג האשראי שלנו ישמר, הריביות יהיו נמוכות ויהיה לנו יותר כסף לחינוך, לפריפריה ורווחה ועוד", אמר שטייניץ והודה, "זוהי משימה קשה, המצב קשה, אך זה אפשרי. עשינו זאת בעבר, למרות הביקורת הרבה אך כמה חודשים אחרי זה היה ברור שהמשק מתחיל לצאת מהמשבר".

"אנחנו רואים שהפערים בישראל מתחילים להצטמצם", אמר שטייניץ על רקע סאגת מינוי שר האוצר הבא של מדינת ישראל. "אני לא מזלזל בגרעון, הוא גבוה מדי ואנחנו צריכים להוריד את הגרעון לתקרה שקבענו", אמר והוסיף, "השארנו כלכלה במצב טוב יותר מאשר הייתה לפני 4 שנים: יחס חוב תוצר נמוך יותר, צמיחה גבוהה וגל של השקעות במשק".